شناسهٔ خبر: 64019236 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استقبال تشکیلات خودگردان فلسطین از تصویب قطعنامه آتش‌بس فوری در غزه

تهران-ایرنا-تشکیلات خودگردان فلسطین بامداد چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای از تصویب قطعنامه آتش‌بس فوری در غزه استقبال کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری "وفا" فلسطین، نبیل ابوردینه سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین از کشورهایی که به این قطعنامه رأی دادند، قدردانی کرد و گفت که تصویب این قطعنامه تأییدی بر آن است که اکثر قریب به اتفاق جهانیان از ملت فلسطین و آرمان آن حمایت می‌کنند.

وی از این کشورهای رأی دهنده به این قطعنامه خواست که اسرائیل را ملزم به اجرای آن کنند.

ابوردینه گفت که تصویب این قطعنامه با این قاطعیت به کشورهای ۱۰ گانه که به آن رأی داده‌اند، نشان داد که جهان مخالف سیاست یک بام و دو هواست و به دنبال آن است که در مواضع خود تجدید نظر کنند که در تعارض با اجماع جهانی است که مخالف با اشغالگری اسرائیل و حملات مکرر آن علیه ملت فلسطین هستند.

مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه ای را با رای مثبت ۱۵۳ عضو خود یعنی اکثریت قاطع آرا تصویب کرد که خواستار آتش بس فوری بشردوستانه در غزه و همچنین آزادی فوری و بدون قید و شرط همه اسرا شده است.

۱۵۳ کشور از میان ۱۹۳ عضو سازمان ملل به قطعنامه برقراری آتش بس فوری در غزه و نیز آزادی فوری و بدون قید و شرط همه "اسرا" رای مثبت داد.

۱۰ عضو سازمان ملل متحد به این قطعنامه رأی ندادند و ۲۳ عضو دیگر نیز رای ممتنع دادند.

این قطعنامه که از سوی گروه کشورهای عربی و اسلامی ارائه شده است، از وضعیت فاجعه بار انسانی در نوار غزه و رنج مردم غیرنظامی فلسطین ابراز نگرانی شدید می کند و بر محافظت از جمعیت غیرنظامی فلسطین و اسرائیل باید مطابق با قوانین بین المللی بشردوستانه تاکید می کند و خواستار آتش بس فوری بشردوستانه است.

این قطعنامه مجددا تاکید می کند که همه طرف ها باید به تعهدات خود تحت قوانین بین المللی از جمله حقوق بشردوستانه بین المللی به ویژه در مورد حمایت از غیرنظامیان، پایبند باشند. این قطعنامه همچنین خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط همه «گروگان ها » و همچنین تضمین دسترسی بشردوستانه است.

نظر شما