شناسهٔ خبر: 64007366 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برگزاری جشنواره پژوهش و فناوری در دانشگاه شهید بهشتی

در بیست و چهارمین جشنواره پژوهش و فناوری که امروز در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، از پژوهشگران، فناوران و نوآوران برگزیده قدردانی شد.

صاحب‌خبر -

برگزاری جشنواره پژوهش و فناوری در دانشگاه شهید بهشتی
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما معاون پژوهشی وزیر علوم در بیست و چهارمین جشنواره پژوهش و فناوری در دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به این که تاکنون ۷۸ هزار مقاله برتر در اسکوپوس نمایه و ۸۳۳ مجله در دوآج منتشر شده و ما در این مؤسسه رتبه ۷را داریم گفت: ما به دنبال اثر بخش بودن تحقیقات و پژوهش‌های خود در منطقه هستیم و برای بدست آوردن محوریت علمی منطقه به رتبه‌های جهانی نیاز داریم.

صالحی با بیان اینکه تحقیقات بنیادی و فناوری ماهیتی متفاوت دارند گفت: تاکنون ۱۲ قرارداد به ارزش ۶ هزار میلیارد تومان با صنعت برای کاربردی کردن پژوهش‌های فناورانه منعقد شده است. طبق آئین نامه، مؤسسات و صنایعی که پژوهش‌های برتر را صنعتی و کاربردی می‌کنند از پرداخت بخشی از مالیات معاف می‌شوند و بالطبع انعقاد قرارداد‌های پژوهشی در صنایع، مالیات بخش صنعت را کاهش می‌دهد.

معاون پژوهشی وزیر علوم درباره سامانه نان افزود: در شورای عالی وزارت علوم سامانه نان (نظام ایده‌ها و نیازها) به پنجره واحد وزارت علوم متصل شده است.

صالحی از افزایش پایه‌های تشویقی خبر داد و گفت: اعضای هیئت علمی از سال آینده دوبرابر می‌شود.

برگزاری جشنواره پژوهش و فناوری در دانشگاه شهید بهشتی
رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در این جشنواره درباره حکمرانی پژوهشی گفت: باید نظریات علمی به افزایش تولید در صنعت منجر شود و رساله‌ها و پایان نامه‌ها باید کاربردی باشند و بر پایه حل مسائل و مشکلات کشور تنظیم شوند.

خسروپناه در ادامه افزود: باید اتاق وضعیت پژوهش در دانشگاه‌ها راه اندازی شود.

وزیر علوم نیز در این جشنواره از اختصاص جایزه ۵۰۰ میلیونی برای مجلات علمی فارسی در عرصه بین المللی خبر داد و گفت: از سال ۲۰۰۴ تاکنون دانشمندان ما به سمت دانشمندان یک درصدی پیش می‌روند.

وزیر کشور هم در این نشست از اجرای ۱۵۱ مأموریت مشترک با وزارت علوم خبر داد و گفت: فهرستی از مشکلات و مسائل مختلف کشور داریم که باید با کمک وزارت علوم حل شود.

وحیدی با بیان اینکه در دو سال گذشته از فضای مجازی غافل بودیم افزود: هوش مصنوعی موضوع بسیار با اهمیتی است و باید بیش از این به آن بپردازیم.

گفتنی است در این جشنواره ۹۰ پژوهشگر، فناور و استاندار تجلیل شد.

نظر شما