شناسهٔ خبر: 64005131 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

در رزمایش طرح زمستانه مطرح شد؛

افزایش ۵۳۲ درصدی تعداد وسایل نقلیه از سال ۹۲ تا کنون/ جان‌باختن بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر در تصادفات ۸ ماه نخست ۱۴۰۲

رئیس پلیس راهور فراجا با بیان این که آمار وسایل نقلیه در حال تردد در کشور از سال ۹۲ تا کنون به میزان ۵۳۲ درصد افزایش یافته است، گفت: در تصادفات رانندگی ۸ ماه نخست سال ۱۴۰۲، در مجموع بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، رزمایش طرح زمستانه و مراسم رونمایی از پهپادهای پلیس راهنمایی و رانندگی ویژه رصد جاده‌های کشور، صبح امروز (سه‌شنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۲) با حضور احمد وحیدی، وزیر کشور، سردار قاسم رضایی، جانشین فرمانده کل انتظامی کشور، سردار سید کمال هادیان‌فر، رئیس پلیس راهور فراجا و جمعی از مسئولان و فرماندهان پلیس، وزارت راه و شهرسازی، اورژانس، هلال احمر و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط در دانشگاه افسری و تربیت پلیس امام حسن مجتبی (ع) (دانشگاه علوم انتظامی امین سابق) برگزار شد.

رئیس پلیس راهور فراجا در این مراسم با اشاره به رشد ۵۳۲ درصدی آمار وسایل نقلیه در حال تردد در کشور از سال ۹۲ تا کنون گفت: حدود ۴۰ میلیون وسیله نقلیه در سراسر کشور تردد می‌کنند و بر این اساس، تسهیل در تردد و ارائه خدمات تمامی دستگاه‌ها بخصوص پیشگیری از تصادفات و امنیت تردد اولویت پلیس قرار دارد.

سردار سید کمال هادیان‌فر ادامه داد: در حال حاضر ۷۰ درصد تردد شهری و جاده‌ای با وسایل نقلیه تک‌سرنشین انجام می‌شود که نشان از فرسودگی و عدم توانایی ناوگان حمل‌ونقل عمومی برای ارائه خدمات به مردم دارد.

وی افزود: به طور میانگین سالانه ۲۰ هزار جان‌باخته و ۳۰۰ هزار مجروح و مصدوم در تصادفات به‌جا می‌ماند؛ تا پایان ماه آبان، بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر در تصادفات رانندگی کشته شدند و ۲۶۰ هزار مجروح در حوادث جاده‌ها و شهرها برجای ماندند که البته این روند به هیچ وجه مطلوب نیست.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: با تلاش‌ها و رایزنی‌های انجام‌شده، موضوع لزوم کاهش ۵۰ درصدی آمار جان‌باختگان تصادفات رانندگی در برنامه پنج‌ساله هفتم توسعه کشور تصویب شده است که امیدواریم بر این اساس بتوانیم گام‌های مؤثر و اثربخشی را در راستای کاهش آمار تصادفات و بخصوص جان‌باختگان ناشی از حوادث ترافیکی برداریم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور اظهار داشت: مدیریت ترافیک و ارائه خدمات مطلوب به مردم نیازمند استفاده از فناوری‌های نوین و هوشمندی است که باید در کشور توسعه پیدا کند؛ توسعه دوربین‌ها تجهیزات و همچنین استفاده از سامانه‌های مدیریت ترافیکی و سامانه نجات و سامانه سپهتن و موضوعات مختلف باید در دستور کار قرار بگیرد تا به طور جدی بتوانیم موضوعات یادشده را توسعه بدهیم.

هادیانفر با بیان این که شاهد افزایش ۶ درصدی تردد در ۸ ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ثبت حدود ۲۸ میلیارد تردد در شهرها و جاده‌های کشور بوده‌ایم، یادآور شد: طرح زمستانه پلیس راهور از امروز (۲۱ آذرماه) آغاز می‌شود و تا ۲۰ اسفند در ۲۸ استان کشور ادامه دارد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور اظهار داشت: طرح زمستانه پلیس راهور با حضور ۸۱ هزار نفر از ۸ دستگاه امدادرسان و با استفاده از ۷۲ بالگرد و ۹ هزار و ۵۳۵ خودروی سبک، ۸ هزار و ۸۹۸ خودروی سنگین در ۶ هزار و۱۹۳ پایگاه ثابت و سیار در جاده‌ها و شهرهای سراسر کشور اجرا می‌شود.

وی در پایان گفت: پلیس راهور با ۵۰۶ پایگاه ثابت و سیار و ۱۵ هزار و ۳۸۱ نیرو و ۳ هزار و ۴۴۳ دستگاه خودروی گشتی در طرح زمستانه شرکت می‌کند و از امکانات پهپادی خود نیز در اجرای این طرح کمک خواهد گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما