شناسهٔ خبر: 64004099 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مجلس با کلیات لایحه بودجه سال آینده مخالفت کرد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کلیات لایحه بودجه سال 1403 مخالفت کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، در جلسه علنی امروز(سه‌شنبه 21 آذر) مجلس شورای اسلامی، بررسی کلیات لایحه بودجه سال 1403 کل کشور در دستور کار قرار گرفت و پس از سخنان موافقان و مخالفان، نمایندگان با 91 رای موافق 127 رای مخالف و 10 رای ممتنع باکلیات لایحه بودجه سال 1403 مخالفت کردند.

رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال 1403 درباره دلایل مخالفت نمایندگان با کلیات بودجه 1403 گفت:  برخی نقاط ضعف بودجه، همچون نرخ بالای مالیات، عدم تناسب بودجه با برنامۀ هفتم و بحث بازنشستگان که در برنامۀ هفتم مصوب شده بود و دولت منابعی برای آن ندیده بود، از دغدغۀ همکاران ما بود.

وی افزود:  رد کلیات بودجه همکاری جدیدی بین دولت و مجلس برای اصلاح این قانون ظرف مدت ۷ روز را ایجاد خواهد کرد.

زارع ادامه داد: کسری در منابع هدفمندی یارانه‌ها، یارانۀ نقدی، گندم و نان مشخص نبود. همچنین بحث سرمایه‌گذاری دارای ابهاماتی بود که مورد قبول همکاران ما نبود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه خاطرنشان کرد: مواردی همچون جابه‌جایی مجوزها که درخواست دولت بود و همکاران مجلس معتقدند که باید شفاف باشد. رشد محدود حقوق و دستمزد هم برای کارکنان و هم بازنشستگان از دیگر دغدغه‌های همکاران ما بود که امیدواریم با همکاری یک هفته‌ای بین دولت و مجلس این اصلاحات انجام شود.

پایان پیام/ ت 3646

نظر شما