شناسهٔ خبر: 64003909 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تین نیوز | لینک خبر

قطار حوادث ریلی تا کجا پیش می رود؟

چرخ دیزل قطار مسافربری زاهدان تهران گریپاژ شده بود و خرابی قطار ۷۲۵ زاهدان - تهران و معطلی چهار ساعته مسافران در ایستگاه بم تا رسیدن دیزل امداد و همچنین تعویض دیزل به علت گریپاژ کردن محور دیزل بوده است.

صاحب‌خبر -
تین نیوز

در هفته جاری و در فاصله دو روز ، دو حادثه ریلی در نواحی مختلف راه آهن رخ داد .

به گزارش تین نیوز، در حادثه اول که در تاریخ 18 آذر ماه 1402 رخ داد،  قطار اهواز مشهد با چهار ساعت تاخیر به ایستگاه تنگ پنج وارد شد.

در شبکه های اجتماعی عنوان شده که پس از ورود این قطار به ایستگاه،  دیزل ان خاموش شد.

گفته شده پس از آن، دیزل امداد به ایستگاه تنگ پنج اعزام و قطار مشهد به ایستگاه تنگ هفت وارد شد و بعد در تنگ هفت اقدام به تغییر لوکوموتیو اقدام شد!

شنیده شده چرخ دیزل قطار مسافربری زاهدان تهران گریپاژ شده بود و خرابی قطار ۷۲۵ زاهدان - تهران و معطلی چهار ساعته مسافران در ایستگاه بم تا رسیدن دیزل امداد و همچنین تعویض دیزل به علت گریپاژ کردن محور دیزل بوده است.

گزارش ها حاکی است، تنها دو روز پس از این رخداد و در تاریخ 20 آذر ماه نیز در راه آهن ناحیه جنوب و بندر امام خمینی نیز حادثه ریلی دیگری به وقوع پیوست.

این بار واگن ۲۴۷۸۱۰ از قطار ۲۶۲ ورودی خط ۹ ایستگاه از خط خارج شد.

وقوع تمام این رخدادها در حالی بوده است که مدیر عامل راه آهن بارها در سخنان خود بر اهمیت ایمنی حمل و نقل ریلی تاکید کرده است.

سید میعاد صالحی در یکی از تازه ترین اظهارات خود، تاکید کرد:  به اهمیت موضوع ایمنی اشاره کرد و گفت: در مسئله ایمنی هم قبلا گفتم و تاکید کردم که هیچ اولویتی بالاتر از ایمنی نداریم و علاوه بر اصلاح رویه های دارای ریسک تبدیل شده به عرف که ایمنی را زیر سوال می برد، با هرگونه سهل انگاری یا اقدامات مخاطره آمیز در این خصوص باید برخورد شود.

صالحی افزود: درست است که افزایش ضریب ایمنی مستلزم افزایش هزینه است ولی ما هزینه های لازم برای ایمنی را انجام میدهیم و آن را نوعی سرمایه گذاری ارزشمند می دانیم.

نظر شما