شناسهٔ خبر: 64002653 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

نماینده شاهین شهر: در کلیات بودجه اثری از تک رقمی شدن تورم وجود ندارد

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس به عنوان مخالف کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، گفت: در این کلیات اثری از اینکه بتوان نرخ تورم را تک رقمی کرد، وجود ندارد.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران توانا، حسینعلی حاجی دلیگانی در نشست علنی امروز سه شنبه، ۲۱ آذرماه مجلس شورای اسلامی در مخالفت با کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور، گفت: از طرف مردم انتخاب شدیم که نگرانی‌های آن ها را متوجه بشویم بنابراین نمی توان در صحن علنی با لایحه بودجه موافقت کرده اما فردا روز در پاسخ به مردم جواب منطقی نداشته باشیم. این در حالی است که دولت و سازمان برنامه و بودجه برای تنظیم لایحه بودجه با مشکلاتی روبه رو بوده‌اند اما ما نمی توانیم عیوب بودجه را نادیده بگیریم.

*افزایش بودجه ای در سال آینده نخواهیم داشت

نماینده شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کل بودجه ۲ هزار و ۷۰۰ همت است که اگر ما ۳۰ درصد تورم سال آینده را نیز در آن در نظر بگیریم، می شود هزار و ۹۰۰ همت، یعنی همان عدد و عملکردی که برای سال ۱۴۰۲ پیش بینی شده بود، بنابراین ما هیچ افزایش بودجه ای در سال آینده نخواهیم داشت که این عدم افزایش بودجه باعث توقف رشد اقتصادی کشور خواهد شد.

وی با بیان اینکه افزایش مالیات ها باعث گرانی و تورم بیشتر خواهد شد، تاکید کرد: طبق آنچه سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری آمده این است که نرخ‌ها افزایش پیدا نکنند و ما بتوانیم نرخ تورم را تک رقمی کنیم اما در این کلیات اثری از اینکه بتوان نرخ تورم را تک رقمی کرد، وجود ندارد.

*لایحه بودجه 1403 تدبیری برای قشر ضعیف  ندارد

نماینده شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در کلیات  لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ وضعیت توده‌های کف جامعه دیده نشده و همه را مانند افراد حقوق بگیر البته صرفا حقوق بگیران تهران دیده اند لذا افرادی که درآمد ندارند چطور باید زندگی خود را ادامه دهند؟ اظهار کرد: افزایش مالیات باعث توقف تولید خواهد شد و زمانی که تولید متوقف شود دستمزدها کم، بیکاری و مشکلات معیشتی ایجاد خواهد شد.

حاجی دلیگانی در ادامه تاکید کرد: این بودجه نمی‌تواند رشد اقتصادی با نرخ ۸ درصد مدنظر را فراهم کند و به یقین میان فقرا و اغنیا فاصله بیشتری ایجاد خواهد کرد. ضمن آنکه دولت ۳۲۰ همت اوراق در بودجه گذاشته در حالی که این اوراق کشور را بیش از این بدهکار می کند.

وی خاطر نشان کرد: در عمل آثاری از برنامه هفتم توسعه کشور در این لایحه بودجه دیده نمی شود. از طرفی جلو اسراف‌ها، دکوراسیون‌ها، حقوق‌های نجومی، ریخت و پاش‌ها گرفته نشده و برای بازنشستگان تامین اجتماعی نیز فکری نشده است.

پایان پیام/

نظر شما