شناسهٔ خبر: 64000291 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت راه و شهرسازی | لینک خبر

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد؛

صدور هشدار نارنجی برای نیمه غربی کشور در روز چهارشنبه

کارشناس سازمان هواشناسی ضمن اعلام آغاز بارندگی، وزش باد و رعد و برق در شمال غرب و غرب کشور، همچنین سواحل غربی دریای خزر طی امروز از صدور هشدار نارنجی برای نیمه غربی کشور روز چهارشنبه خبر داد.

صاحب‌خبر -

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی وضعیت جوی کشور را تشریح کرد و گفت: امروز در شمال غرب و غرب کشور، همچنین سواحل غربی دریای خزر بارش باران، رعد و برق و وزش باد انتظار می‌رود.  

وی افزود: گسترش باد روز چهارشنبه نیمه غربی کشور را در بر می گیرد و روز پنج شنبه در اکثر مناطق کشور شاهد بارندگی خواهیم بود. روز جمعه نیز بارش ها به شرق و شمال شرق کشور معطوف می شود و طی این مدت بارش ها در مناطق سردسیر به شکل برف خواهد بود.

این کارشناس سازمان هواشناسی گفت: با توجه به شدت بارندگی‌ها برای فردا هشدار سطح نارنجی برای استان های کردستان، کرمانشاه، ایلام، نیمه جنوبی لرستان و نیمه شرقی خوزستان، زنجان، کهگیلویه و بویر احمد، چهار محال و بختیاری، جنوب استان های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی و اردبیل صادر شده است.  

وی افزود: برای فردا در ارتفاعات، مه گرفتی، کاهش دید، احتمال سقوط بهمن و کاهش دما برای استان های نام برده پیش بینی شده است. لذا فعالان عرصه کشاورزی و دامپروری باید نسبت به کنترل دمای محیط فعالیت خود اقدام کنند. همچنین امکان طغیان رودخانه ها، آبگرفتی معابر و سیلابی شدن مسیل ها دور از انتظار نیست و توصیه می شود از فعالیت های کوهنوردی اجتناب شود.

رفیعی با بیان اینکه از بعد از ظهر روز چهارشنبه و روز پنجشنبه در نیمه شرقی و جنوب شرق وزش باد شدید را شاهد هستیم، گفت: طی سه روز آینده آب های دریای خزر مواج می‌شود و از روز چهارشنبه تا شنبه آب های خلیج فارس و غرب دریای عمان متلاطم خواهد بود که باید  فعالان دریایی باید به آن توجه داشته باشند.

این کارشناس سازمان هواشناسی یادآور شد: آسمان تهران امروز کمی تا نیمه ابری خواهد بود، بیشینه دما به ۱۴ درجه می‌رسد و کمینه دما به ۸ درجه بالای صفر رسید. 

نظر شما