شناسهٔ خبر: 63998564 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۲۱ آذر ۱۳۵۸؛

علیرضا نوبری: بانک مرکزی ایران برای پس گرفتن اموال غارت شده ایران به دادگاه‌های بین الملل متوسل می‌شود

یکی از معروفترین صفحات اول کیهان اختصاص دارد به این شماره روزنامه با تیتر "خانه نخرید همه‌ را صاحب خانه می کنیم‌" که نقل قولی است از آیت الله خسروشاهی سرپرست دفتر خانه سازی در روز چهارشنبه ۲۱ آذر سال ۱۳۵۸ که وی گفته است با مذاکراتی که انجام شده مشکل مسکن در سرتاسر کشور حل شده تلقی می‌شود

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ یکی از معروفترین صفحات اول کیهان اختصاص دارد به این شماره روزنامه با تیتر "خانه نخرید همه‌ را صاحب خانه می کنیم‌" که نقل قولی است از آیت الله خسروشاهی سرپرست دفتر خانه سازی در روز چهارشنبه ۲۱ آذر سال ۱۳۵۸ که وی گفته است با مذاکراتی که انجام شده مشکل مسکن در سرتاسر کشور حل شده تلقی می‌شود و برای تحقق تامین مسکن برای همه مستضعفین کشور کلیه زمینهای بلاصاحب و قابل استفاده مصادره و در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

IMG_20231212_072005_676

این روزنامه همچنین خبر داده که بدنبال اعلام‌ اخراج دانشجویان ایرانی از خاک آمریکا، دادگاه فدرال این کشور با آن مخالفت کرده است. علی اکبر معین فر وزیر نفت هم حمله شدیدی به کارتلهای نفتی انجام داده و رئیس کل بانک مرکزی هم حذف بهره بانکی را قطعی دانسته است. از سوی دیگر امام خمینی هم‌ مصادره و تصرف غیر شرعی اموال مردم‌ را شدیدا محکوم کرده اند. کیهان از جزئیات مذاکرات هیات حسن نیت در کردستان به نقل از هاشم صباغیان نوشته است که حقوق ملت کرد فقط به خود آنها داده می‌شود نه به گروه‌ها.

IMG_20231212_072005_359

اما خبر توسل ایران به دادگاه‌های بین المللی برای پس گرفتن اموال غارت شده خود به نقل از رئیس کل بانک مرکزی را برای شماره امروز " روزنامه گردی دیدبان تاریخ" انتخاب کرده ایم که متن خبر فوق به شرح زیر می باشد؛

تهران - خبرگزاریها:

نوبری رئیس کل بانک مرکزی ایران طی مصاحبه ای مطبوعاتی اعلام داشت که بانک مرکزی مدارک مستندی را مبنی بر غارت بیت المال توسط خاندان سابق پهلوی در اختیار دارد‌‌. مجموع ثروت غارت شده بالغ بر یک میلیارد  دلار است. او گفت که ایران امروز و فردا اعلام جرمی معادل ۶۰۰ میلیون دلار علیه این خاندان به دادگاه آمریکا و اروپا تقدیم خواهد داشت تا اموالشان توقیف و حسابهایشان مسدود شود.

مدارک موجود نشان می دهد که این خاندان، مستغلاتی در سوئیس، اسپانیا، فرانسه، انگلیس و آمریکا با پول‌های غارت شده خریده اند. هدف ایران این است که نشان دهد که چگونه از حساب‌های دولتی و عمومی مملکت شاه و خاندانش برای خرید مستغلات سوءاستفاده می‌کردند. ما می‌خواهیم به مردم اروپا و آمریکا واقعیات را نشان دهیم تا گول تبلیغات دولت آمریکا را نخورند.

در این میان، آسوشیتدپرس از برن خبر داده است که دولت ایران علیه گریسون یکی از استان‌های سوئیس اعلام جرم کرده است. زیرا مقامات این استان از دادن اطلاعاتی در مورد ویلای شاه مخلوع در سن موریس خودداری کرده اند. وکلای ایران در تلاشند تا معلوم کنند اصل پول‌های پرداختی برای مستغلات شاه مخلوع از کجا بوده است.

خوشبختانه مقامات استان ژنو در سوئیس اطلاعات لازم‌ را به ایران داده اند.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما