شناسهٔ خبر: 63997914 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

شصت‌وششمین روز «طوفان الاقصی»

صهیونیست‌ها در کمین مقاومت افتادند

اعتصاب سراسری در کرانه باختری برای همبستگی با ملت مظلوم غزه

صاحب‌خبر -

موشک‌باران تل‌آویو برای دومین بار در یک روز، درگیری‌های شدید در جبالیا و خان‌یونس در شمال و جنوب غزه و هلاکت ۷ صهیونیست و اعتصاب سراسری در کرانه باختری رود اردن از تحولات مهم فلسطین اشغالی است. جنگنده‌های رژیم اشغالگر قدس بامداد دوشنبه در شصت‌وششمین روز طوفان الاقصی، مناطقی ازجمله شهر خان‌یونس و شمال غزه را هدف حملات هوایی خود قرار دادند. در بمباران منطقه‌ای مسکونی در اردوگاه «المغازی» واقع در مرکز نوار غزه که آوارگان جنگ اخیر در آن پناه گرفته بودند، 22نفر شهید شده‌اند. از سوی دیگر، منابع خبری از درگیری شدید بین مقاومت فلسطین و نیروهای اشغالگر در مناطقی در شرق خان‌یونس واقع در جنوب نوار غزه خبر دادند. گزارش‌هایی هم از درگیری‌های شدید در جبالیا و محله الشجاعیه در شمال نوار غزه مخابره می‌شود.  گردان‌های القسام شاخه نظامی حماس اعلام کرد که در پاسخ به جنایات مستمر رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه، تل‌آویو را موشک‌باران کرده است.

اسرائیل از بمب‌های فسفر آمریکایی در لبنان استفاده کرده است
روزنامه واشنگتن پست گزارش داد که اسرائیل از بمب‌های فسفر سفید آمریکایی در حمله به لبنان استفاده کرده است. به نوشته این روزنامه آمریکایی، اسرائیل از بمب‌های فسفر سفید در حمله ماه اکتبر به جنوب لبنان استفاده کرد که در جریان آن دست‌کم 9غیرنظامی زخمی شدند. گروه‌های فعال حقوق بشری گفتند که باید تحقیقات جنایت جنگی در این زمینه انجام شود.

درگیری‌های شدید از نقطه صفر میان مقاومت و نظامیان صهیونیست در جبالیا
گردان‌های القسام شاخه نظامی جنبش حماس اعلام کرد: «هم‌اکنون درگیری‌های شدیدی از فاصله صفر میان رزمندگان مقاومت و نظامیان کماندویی و یگان زرهی ارتش رژیم صهیونیستی در غرب اردوگاه جبالیا
جریان دارد.»
 اعلام رسمی زخمی شدن 52افسر و نظامی صهیونیست طی 24ساعت
ارتش رژیم صهیونیستی اعتراف کرد که 52نظامی و افسر ارشد این رژیم فقط طی روز گذشته در نبردهای نوار غزه با رزمندگان مقاومت زخمی شده‌اند.

صهیونیست‌ها در کمین مقاومت افتادند
رادیو رژیم صهیونیستی به نقل از ارتش این رژیم اعلام کرد: « 5تن از کشته‌شدگان ارتش در کمین القسام در نزدیکی دهانه تونلی در خان‌یونس گرفتار شده و کشته شدند.»

 تل‌آویو هدف حملات موشکی مقاومت قرار گرفت
گردان‌های القسام شاخه نظامی حماس اعلام کرد که در پاسخ به جنایت صهیونیست‌ها در حق غیرنظامیان، تل‌آویو را هدف حملات موشکی خود قرار داده است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: بمباران سنگین و غیرعادی نوار غزه ادامه دارد
جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، گفت: «بمباران سنگین و غیرعادی غزه همچنان ادامه دارد و هزاران نفر به سمت مرزها با مصر سوق داده می‌شوند.» وی افزود: «آمار قربانیان غیرنظامی در حال افزایش است و اسرائیل همان شیوه‌های(کشتار) در شمال نوار غزه را در جنوب نوار غزه مورد استفاده قرار می‌دهد.» بورل تصریح کرد: «باید از کوچ اجباری مردم غزه از سرزمین‌شان جلوگیری کرد.»

اعتصاب سراسری در کرانه باختری برای همبستگی با ملت مظلوم غزه
در پاسخ به فراخوان اعتصاب عمومی در سراسر جهان برای توقف تجاوز صهیونیست‌ها به نوار غزه، ساکنان کرانه باختری در شهرک بیتا در جنوب نابلس دوشنبه دست به اعتصاب سراسری زدند.

نظر شما