شناسهٔ خبر: 63997794 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

ستاره‌ای که جام ملت‌ها را هم از دست داد

وحید امیری بزرگ ترین غایب شهرآورد تهران

صاحب‌خبر -

 [شهروند] بعد از مصدومیت ناگهانی وحید امیری در جریان دیدار پرسپولیس – استقلال تاجیکستان، نگرانی‌ها در خصوص وضعیت هافبک هجومی ملی‌پوش سرخ‌ها افزایش یافت. ستاره‌ای که هم در باشگاه پرسپولیس و هم در تیم ملی از مهره‌های تاثیرگذار است. اما حالا با گذشت حدود یک ماه از مصدومیت امیری، مشخص شد که او قطعا مسابقات تیم ملی در جام ملت‌های آسیا را که در دی ماه آغاز خواهد شد را از دست داده است. امیری نه در داربی و نه تا اطلاع ثانوی (حداقل نیم فصل)  نمی‌تواند پرسپولیس و تیم ملی  را در میادین همراهی کند. از تیم پرسپولیس خبر می‌رسد وحید امیری، کادر پزشکی و کادر فنی این تیم هرگز نمی‌خواهند ریسک کرده و شرایط را برای این بازیکن سخت‌تر کننند به همین خاطر او بعد از جام ملت‌های آسیا و در نیم فصل دوم لیگ برتر به ترکیب پرسپولیس باز خواهد گشت.
او در روزها و هفته‌های گذشته همراه با فیزیوتراپ تیم ملی تمرینات اختصاصی خود را انجام داد تا شاید زودتر از موعد مقرر به تمرین تیم باشگاهی بازگردد اما در نهایت نتوانست کار خود را انجام دهد. نکته مهم در مورد مصدومیت وحید امیری این است که او از ناحیه کشاله دو بار مصدوم شده و به همین دلیل بازگشت سریع او به فوتبال، ریسک بسیار بزرگی برای او دارد. از همین رو امیری قصد دارد با احتیاط و مدارای کامل به کار برگردد چرا که اگر همچون مرتبه قبلی در بازگشت تعجیل کند، ممکن آسیب‌دیدگی بعدی خطر بزرگتری را برای این ستاره 35 ساله فوتبال ایران به همراه داشته باشد و او را مجبور به یک عمل جراحی دیگر کند.
نکته عجیب اینکه پرسپولیس حتی امیدوار بود امیری برای بازی دربی در اختیار باشد اما او موفق نشد به بازی دربی برسد و در نهایت تا نیم فصل هم از میادین دور خواهد بود. این در حالی است که با خروج او از فهرست تیم ملی، امیر قلعه‌نویی یکی از بازیکنان باتجربه خود را از دست خواهد داد و باید دید چه کسی را جایگزین بازیکنی که توانایی بازی در پست دفاع چپ، وینگر چپ و مهاجم دارد، خواهد کرد.
البته امیری در جام جهانی 2022 و همچنین دوران امیر قلعه‌نویی شانسی برای بازی در تیم ملی نداشته و حالا به نظر می‌رسد حداقل دوران ملی او به شکلی تلخ به پایان خواهد رسید تا جام جهانی قطر آخرین حضور این ستاره چپ‌پا و دوست‌داشتنی در عرصه ملی باشد.
امیری در روزهای اخیر در مرکز پزشکی تیم‌های ملی زیر نظر دکتر شهاب و گروه پزشکی تیم ملی روند درمان خود را دنبال می‌کند اما با وجود حساسیت مصدومیتش دیگر دوست ندارد ریسک کند و با وجود اینکه شاید قادر باشد از یکی دو هفته دیگر به شرایط مسابقه برسد اما چشمش ترسیده و اصلا نمی‌خواهد ریسک کند

 

نظر شما