شناسهٔ خبر: 63994148 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نمایشگاه عکس آثار تاریخی مجموعه گنجعلیخان کرمان

نمایشگاه عکس

صاحب‌خبر -

 

 
 

به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان در نمایشگاه "هم نما "، روایت 2 زمان از یک نما از مجموعه گنجعلیخان کرمان در قالب ۶۰ عکس و از دهه ۴۰ شمسی تاکنون به نمایش گذاشته واین نمایشگاه با همکاری بخش خصوصی تا ۲۳ آذر جاری در باغ موزه هرندی کرمان برپا شده و علاقه مندان از ساعت ۹ تا ۱۷ می توانند از نمایشگاه بازدید کنند.

سرپرست  میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان در حاشیه این آیین در جمع خبرنگاران گفت:  بازسازی و مرمت آثار تاریخی وظیفه میراث فرهنگی است و بر این باور هستیم که برای حفظ میراث فرهنگی باید جریان سازی شود و همه مردم استان در این امر مشارکت داشته باشند.

شاهرخی ادامه داد: مردم می توانند ضمن حضور در این نمایشگاه، چگونگی مرمت و بازسازی یک اثر میراث فرهنگی را در طول زمان مشاهده کنند.

مجموعه گنجعلی‌خان کرمان با مساحت ۱۱ هزار مترمربع مساحت مربوط به دوره صفویه است که حدود ۴۰۰ سال قدمت دارد و از بخش‌های مختلفی همچون بازار، مسجد، مدرسه، کاروان‌سرا، آب انبار و ضرابخانه(موزه سکه) تشکیل شده است.

این مجموعه در حاشیه‌ بازار بزرگ کرمان قرار دارد و از مهمترین جاذبه های گردشگری شهر کرمان محسوب می شود که گردشگران زیادی از آن بازدید می کنند. کاروانسرای این مجموعه در شهریور سال جاری به همراه کاروانسرای چاه کوران راور در پرونده کاروانسراهای ایرانی به ثبت اثار جهانی یونسکو رسیده است.

باغ موزه هرندی کرمان از اماکن تاریخی مربوط به دوره پهلوی اول است که در چهاراه  سمیه(طهماسب آباد) شهر کرمان قرار دارد.

نظر شما