شناسهٔ خبر: 63989562 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

انتخابات نمایش مردم سالاری دینی است‌

معاون سیاسی اجتماعی استاندار و رئیس ستاد انتخابات استان گفت:انتخابات در جمهوری اسلامی یکی از ارکان مهم نظام جمهوری اسلامی بوده و مردم با شرکت در انتخابات مردم سالاری دینی را به نمایش می‌گذارند.

صاحب‌خبر -

انتخابات نمایش مردم سالاری دینی است‌

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،معاون سیاسی اجتماعی استاندار و رئیس ستاد انتخابات استان در دوره آموزشی هیات‌های اجرایی، نظارت و بازرسی شهرستان‌های ماکو چالدران شوط و پلدشت که با حضور فرمانداران این ۴ شهرستان برگزار شد، با اعلام این مطلب گفت: در ۴۰ سال گذشته با برگزاری انتخابات باشکوه جمهوریت و اسلامیت این نظام با برگزاری این انتخابات به خوبی به همه روشن شده است.

ابراهیمی افزود: تمامی کارگزاران نظام جمهوری اسلامی با رای و نظر مردم انتخاب می‌شوند که این خود نشان دهنده جمهوریت نظام است.

او با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری امسال ۴ راهبرد اصلی انتخابات را، امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت عنوان کرده اند گفت: با تاسی از قانون اساسی کشورمان در اجرای انتخابات ملاک قا نون بوده و همه ملزم به اجرای قانون هستیم.

معاون استاندار و رئیس ستاد انتخابات استان افزود: وظیفه داریم برای ۴ راهبرد اصلی انتخابات شرایط لازم را مهیا کرده تا مردم به راحتی در پای صندوق‌های رای حاضر شده و نمایندگان خود را انتخاب نمایند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به برخی اصلاحات در قانون انتخابات هم اشاره کرد و گفت: بر اساس قانون از امکانات دستگاه‌های اجرایی که بتوان در امر تبلیغات استفاده کرد، باید مدیریت شود، تا با حفظ عدالت تمامی این امکانات در اختیار تمامی نامزد‌ها قرار گیرد.

ابراهیمی افزود: لیست این امکانات در شهرستان‌ها از فرمانداری‌ها درخواست شده و در هیات استانی در حال دسته بندی است.

معاون استاندار و رئیس ستاد انتخابات استان گفت: در استان آذربایجانغربی هیچ یک از مدیران ادارات و نهاد‌ها حق تبلیغات در ساعات اداری و غیر اداری نداشته و نامزد‌های انتخاباتی هم بر اساس قانون شفافیت مالی و گردش هزینه‌های انتخاباتی را در سامانه‌ای که مشخص خواهد شد باید اعلام نمایند.

رئیس هیات نظارت بر انتخابات استان هم در این دوره آموزشی گفت: تلاش نمایم در کارمان، امانت دار خوبی برای نظام اسلامی باشیم.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه در این دوره بیش از صد نفر از نامزد‌های انتخاباتی به علت اعلام نکردن شغل خود رد صلاحیت شده اند افزود: بارگزاری نکردن شغل در ثبت نام‌ها یکی از علت‌های اصلی در رد صلاحیت‌ها بود که بر طبق قانون اعمال شد.

وی اعتماد سازی را عامل مهم در انتخابات اعلام کرد و گفت: در اجرای انتخابات پرشور؛ هدف حفظ آبروی نظام و خون شهیدان است.

فرماندارماکو و رئیس حوزه اصلی انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری هم در این دوره گفت: اقدامات ویژه در ۴ شهرستان ماکو چالدران شوط و پلدشت برای برگزاری باشکوه انتخابت پیش رو صورت گرفته است.

کاظمی افزود: در این دوره ۸۴ شعبه ثابت و سیار در ماکو، ۶۷ شعبه در چالدران، ۵۸ شعبه در شوط و ۴۵ شعبه هم در پلدشت برای جمع آوری آراد مردم در نظر گرفته شده است.

وی گفت: تعیین شعبات اخذ رای و انتخابات در هر ۴ شهرستان انجام شده و کنترل دقیق آن‌ها هم صورت گرفته و تا آخر هفته در سامانه وزارت کشور بارگزاری خواهد شد.

در این دوره دو تن از کارشناسان انتخابات استانداری در مورد نحوه رای و کنترل مدارک و استفاده از سامانه‌های الکترونیکی رای گیری آموزش‌های لازم را به حاضران ارائه دادند.

نظر شما