شناسهٔ خبر: 63988462 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کهگیلویه و بویراحمد؛

هشدار سطح نارنجی هواشناسی با ورود سامانه‌ بارشی به استان

خبرگزاری صدا و سیما

هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد نسبت به ورود سامانه بارشی به استان در روزهای پایانی هفته هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

صاحب‌خبر -
هشدار سطح نارنجی هواشناسی با ورود سامانه‌ بارشی به استان
به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، در هشدار هواشناسی زمان شروع بعد‌از ظهر چهارشنبه ۲۲ آذر و پایان آن ظهر پنجشنبه اعلام شده لست.
نوع مخاطره این سامانه بارشی اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای و هوایی لغزندگی در جاده‌های کوهستانی، نقاط مرتفع و گردنه‌های استان به سبب بارش برف، سیلابی شدن مسیرها طغیان رودخانه‌ها، آب گرفتگی معابر، وزش باد شدید موقت، صاعقه خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها تابلوهای تبلیغاتی و شکستن درختان کهنسال و خسارت به ماشین آلات و محصولات باغی و زراعی نوع مخاطرات این سامانه بارشی است.
همچنین عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، خودداری از فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر، محدودیت در فعالیت‌های عمرانی، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی، پاکسازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها، آب‌روها توصیه شده است.
اجتناب از پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کار و انتقال محصولات کشاورزی به انبارها استاندارد، آمادگی راهداری جهت برف‌روبی در گردنه‌ها و نقاط سردسیر دیگر توصیه‌های هواشناسی به مردم است.
ضمن اینکه طبق اعلام هواشناسی در در صورت هرگونه تغییر در نقشه‌ها، روزهای آینده اطلاع رسانی لازم انجام می‌شود.

نظر شما