شناسهٔ خبر: 63983857 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برپایی خیمه فاطمیه در مراغه

خبرگزاری صدا و سیما

بیست و یکمین خیمه فاطمیه روایت کننده مظلومیت بهانه خلقت حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) در مراغه برپا شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی ‌مسئول برپایی این نمایشگاه گفت: در خیمه فاطمیه وقایع صدر اسلام از رحلت پیامبر (صلی الله علیه و آله) با محوریت مظلومیت حضرت زهرا (سلام الله علیها) به نمایش در آمده است.

سیاوش عاشقی افزود: این نمایشگاه در ۴۰ غرفه روایتگر رحلت پیامبر اعظم(صلی الله علیه و آله)، مظلومیت و خانه نشینی امیرالمومنین امام علی (علیه السلام)، آتش زدن درب خانه حضرت زهرا(سلام الله علیها) و شهادت و تشییع شبانه و مخفیانه آن حضرت و حادثه عاشورا است.

وی اضافه کرد: خیمه فاطمیه از ۲۱ سال پیش هر سال ایام فاطمیه بر اساس مستندات تاریخی و مذهبی در مراغه برپا و همزمان با برپایی این نمایشگاه هر شب و به مدت ۱۴ روز آیین عزاداری شهادت دخت نبی مکرم اسلام(سلام الله علیها) با حضور مداحان و مردم در این خیمه برگزار می‌شود.

عاشقی گفت: هدف از برپایی این نمایشگاه آشنایی بیشتر نسل جوان با حوادث و رویداد‌های تاریخی اززمان رحلت پیامبر (ص) تا غیبت امام زمان (عج) است.

 

 

برپایی خیمه فاطمیه در مراغه برپایی خیمه فاطمیه در مراغه برپایی خیمه فاطمیه در مراغه برپایی خیمه فاطمیه در مراغه برپایی خیمه فاطمیه در مراغه

نظر شما