شناسهٔ خبر: 63978279 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آمل، میزبان دومین جشنواره فرهنگی «طا‌ها، ستاره شمالی»

سرپرست دانشگاه فرهنگیان واحد بیت الهدی آمل از برگزاری دومین جشنواره فرهنگی هنری «طا‌ها، ستاره شمالی» ویژه دانشجویان سه استان شمالی در این واحد دانشگاهی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، سرپرست دانشگاه فرهنگیان واحد بیت الهدی آمل در نشست خبری از برگزاری دومین جشنواره فرهنگی هنری طا‌ها ستاره شمالی (شهیده سیده طاهره هاشمی، تنها شهیده حماسه مردمی ششم بهمن مردم آمل در سال ۶۰) ویژه دانشجویان سه استان شمالی کشور در این واحد دانشگاهی خبر داد.

سید بتول حسینی گفت: این جشنواره در ۶ بخش (نقد کتاب، نقاشی، خوشنویسی، پادکست، طراحی پوستر، عکس‌نوشت و دل‌نوشته) برگزار می‌شود.

او افزود: فراخوان این جشنواره نیز از چندی قبل منتشر شده و علاقمندان می‌توانند در هر یک از شش بخش این جشنواره شرکت و تا شنبه ۱۵ دی ماه ۱۴۰۲ آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره در دانشگاه فرهنگیان واحد بیت الهدی آمل ارسال کنند.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان واحد بیت الهدی آمل اضافه کرد: علاقمندان می‌تواند آثار خود را به این نشانی ها:

۱-سایت جشنواره www.tahasetareshomali.ir
۲-شبکه اجتماعی ایتا و سروش ۰۹۱۱۷۷۸۴۸۶۱،
۳-ایمیل: tahasetareshomali@gmail.com
و یا به آدرس دبیرخانه جشنواره: مازندران، آمل، خیابان شیخ فضل الله نوری، فجر ۴۰، دانشگاه فرهنگیان بیت الهدی آمل تلفن: ۰۱۱۴۴۲۶۲۲۶۶ ارسال کنند.

حسینی، زمان برگزاری این جشنواره وتجلیل از برگزیدگان بخش مختلف را روز هفتم اسفندماه اعلام کرد وگفت: به نفرات اول تا سوم هر بخش به ترتیب ۲، یک ونیم و یک میلیون تومان جایزه نقدی به همراه لوح تقدیر وتندیس جشنواره اهداء خواهد شد.

او با اشاره به اینکه در نخستین دوره جشنواره فرهنگی طا‌ها ستاره شمالی در سال گذشته ۲۵۰ تا حدود ۳۰۰ اثر توسط دبیرخانه این جشنواره دریافت شده بود، یادآورشد: امسال دانشگاه مازندران متولی اصلی برگزاری این جشنواره و دبیرخانه آن واحد بیت الهدی آمل تعیین و پیش بینی شده آثار دریافتی در این دوره بیشتر از سال نخست آن باشد.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان واحد بیت الهدی آمل گفت: دوره گذشته این جشنواره در سه سطح دانش آموزی، دانشجویی و آزاد برگزار شد و در این دوره تصمیم بر برگزاری جشنواره درسطح دانشجویان و در گستره استان‌های شمالی کشور برگزار شود.

حسینی ابراز امیداوری کرد: برگزاری این جشنواره باعث شناخت بیشتر نسل دانشجو در راستای معرفی وشناساندن تنها شهیده حماسه مردمی سال ۱۳۶۰ مردم آمل در مواجهه با گروهک منافقین بوده است که در حین کمک رسانی به نیرو‌های پشتیبان مردمی به درجه شهادت نائل شدند.

در سحرگاه ششم بهمن ماه سال ۶۰ عده‌ای منافق و مائوئیست از سمت جنگل در قسمت جنوب آمل قصد تصرف این شهر را داشتند که مردم آمل در کمتر از یک روز با مقاومت خود به این غائله پایان دادند.

در آن واقعه تاریخی وحماسی که هرساله درهفته نخست بهمن ماه درشهرآمل با برگزاری ویژه برنامه‌هایی گرامی داشته می‌شود، ۴۱ نفر شهید و صد‌ها نفر زخمی شدند.

نظر شما