شناسهٔ خبر: 63977266 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

با مراحل توسعه نمایشگرهای MICRO LED سامسونگ آشنا شوید

صاحب‌خبر -

نمایشگرهای MICRO LED سامسونگ به‌عنوان نسل جدید نمایشگرها شناخته می‌شوند. در ادامه با مراحل توسعه این نمایشگرهای سامسونگ آشنا خواهیم شد.

فناوری MICRO LED به‌عنوان نسل جدید نمایشگرهای سامسونگ محسوب می‌شود که سامسونگ مدتی قبل آنها را به بازار عرضه کرده تا به نیازهای کاربران به صفحه نمایش‌های بزرگ و ماژولار پاسخ دهد. این فناوری جدید قادر به بازتولید کنتراست، روشنایی، رنگ و سایر ویژگی‌های در سطوح میکرو بوده و توانسته تجربه‌ای جدید از تماشای محتواها در نمایشگرها را برای کاربران خود به‌وجود آورد.

مراحل توسعه نمایشگرهای MICRO LED سامسونگ

نمایشگرهای MICRO LED سامسونگ در سال 2023 در اندازه‌های 50 تا 140 اینچی روانه بازار شدند تا کاربران بتوانند از میان گزینه‌های متعدد، نمایشگری را با کیفیت تصویر برتر انتخاب کنند. با توجه به این‌که این نمایشگرها از قابلیت ماژولار بهره می‌برند، کاربران قادرند بدون هیچ نوع محدودیتی در این زمینه یک تلویزیون دلخواه را شکل دهند.

نمایشگرهای MICRO LED سامسونگ نمایشگرهای MICRO LED سامسونگ

تائه یونگ سون، نایب رئیس تیم MICRO LED بخش نمایشگرهای سامسونگ در خصوص فرایند توسعه این فناوری نوین در نمایشگرها عنوان کرد فناوری‌های نو برای ارائه به شرکت‌های شجاعی نیاز دارند که بتواند خطرات آنها را قبول کرده و از شکست نیز نترسد. در همین راستا سامسونگ وظیفه ارائه نمایشگرهای جدید بر پایه فناوری MICRO LED را بر عهده گرفته است.

فناوری پیچیده MICRO LED

کاربران همیشه بالاترین کیفیت را برای تلویزیون‌ها و نمایشگرهای خانگی می‌خواهند و به همین دلیل تولیدکنندگان نیز برای محصولات خود جدیدترین فناوری‌های بصری پیشرفته را در نظر می‌گیرند. در همین راستا نمایشگرهای MICRO LED سامسونگ با فناوری پیشرفته خود توانستند به‌خوبی به نیاز این کاربران پاسخ دهند.

طراحی ماژولار پنل‌های قابل تنظیم این نمایشگرها یک تجربه تماشای برتر را برای کاربران به‌همراه دارد. در واقع کاربران می‌توانند شکل، اندازه و نسبت تصویر نمایشگر خود را طبق هر فضا یا محیطی تنظیم کنند.

نمایشگرهای MICRO LED سامسونگ به LEDهایی با اندازه کمتر از 50 میکرومتر مجهز شدند که به‌شکل متراکم در کنار یکدیگر قرار دارند. همچنین هر LED به‌شکل جداگانه نور و سه رنگ اصلی قرمز، سبز و آبی را پخش می‌کند تا بتواند تصاویر خیره‌کننده‌ای را بدون نیاز به فیلتر رنگی به نمایش بگذارد.

این در حالی است که نمایشگرهای سنتی OLED و LCD از یک فیلتر و لایه‌های بیشتر روی منبع نوری بهره می‌برند که برای ارائه تجربه بصری نیز بخشی از نور را مسدود یا جذب می‌کنند؛ اما نمایشگرهای MICRO LED بدون لایه‌های اضافی بوده و رنگ‌هایی باکیفیت‌تر را نمایش می‌دهند.

فناوری نانومتری یکی دیگر از ویژگی‌های برتر این سری از نمایشگرهای سامسونگ محسوب می‌شود که بر پایه تخصص این شرکت در حوزه فناوری‌های نیمه‌هادی حاصل شده است. مدارهای عملیات تراشه LED با این فناوری به‌شکل مستقیم روی شیشه قرار می‌گیرند و باعث کاهش هر نوع افت روشنایی خواهند شد. ضمن این‌که استفاده از LEDهای غیرآلی مانع سوختن صفحه‌نمایش یا تغییر رنگ دائمی صفحه خواهد شد.

نسل آینده نمایشگرها

در حال حاضر تلویزیون‌های با نوآوری‌های مشترک صنعتی تولید و روانه بازار می‌شوند، اما سامسونگ با فرایندی متفاوت، نمایشگرهای MICRO LED را توسعه داده و در حوزه ظهور نمایشگرهای نسل بعدی یک گام رو به جلو برداشته است. این فناوری ترکیبی از سال‌ها تحقیق و تست گسترده کارشناسان برتر سامسونگ به‌همراه سرمایه‌گذاری کلان بوده که سرانجام پس از چندین دوره آزمون و خطا به مرحله تجاری‌سازی رسیده است.

نمایشگرهای MICRO LED سامسونگ نمایشگرهای MICRO LED سامسونگ

تمام نمایشگرهای MICRO LED سامسونگ متشکل از میلیون‌ها واحد LED هستند که این واحدها به‌عنوان اساسی‌ترین بخش یک صفحه‌نمایش محسوب می‌شود. هر واحد LED در برابر بالاترین معیارهای کیفی مورد تست و مقاوم‌سازی قرار می‌گیرد تا محصول نهایی حداکثر عملکرد خود را ارائه دهد.

در واقع پس از ساخت بستر LED و انتقال تراشه‌ها، یک ماژول یکپارچه به تولید می‌رسد. در ادامه، ماژول‌ها در یک نمایشگر مونتاژ شده و پس از این‌که بیش از 600 ساعت آزمایش‌های گسترده را برای ارائه یک تجربه بصری فوق‌العاده پشت سر گذاشتند، روانه بازار می‌شوند.

فرض کنید قصد دارید یک قطعه کوچک‌تر از موی انسان را در مکان و زاویه خاصی قرار دهید و این عمل را باید بدون هیچ نقصی بیش از 1.5 میلیون بار تکرار کنید. این دقیقا همان فرایند دقیقی است که برای قرار دادن هر LED انجام می‌شود. سامسونگ به‌کمک تخصص خود در حوزه نیمه‌هادی‌ها توانسته از راهکار نوینی برای ساده‌سازی این فرایند استفاده کند.

در واقع سامسونگ از همان تکنیک‌هایی که برای قرار دادن مدارها روی ویفرهای سیلیکونی استفاده می‌شود، در ساخت این نمایشگرها استفاده کرده است. از این رو نمایشگر MICRO LED به‌عنوان نیمه‌هادی‌هایی شناخته می‌شوند که به تنهایی قادر به دریافت سیگنال الکتریکی هستند.

چالش‌های مونتاژ یکپارچه

در کنار این‌که باید مونتاژ فناوری MICRO LED با حساسیت بسیار بالایی انجام شود، فرایند ایجاد یک تصویر واحد و یکپارچه بدون گسستگی توسط خطوط و حاشیه‌های اطراف نیز یکی دیگر از چالش‌های ساخت این نمایشگرها محسوب می‌شود. سامسونگ پس از شش سال تلاش مداوم موفق شده 49 ماژول مجزا را با استفاده از یک نوع روش مونتاژ خودکار پیشرفته به‌شکل پیوسته درون یک صفحه بدون حاشیه در کنار هم قرار دهد.

همچنین هر MICRO LED یک ماژول هوشمند محسوب می‌شود که طی ترکیب با این ماژول‌ها یک صفحه یکپارچه را به‌وجود می‌آورد. مقیاس‌پذیری بالای آنها نیز باعث شده تا در رزولوشن، نسبت و ابعاد آنها محدودیتی ایجاد نشود و این نمایشگر بتواند نسل بعدی نمایشگرها را به‌وجود آورد.

سامسونگ هر چالش را قدمی برای رشد و پیروزی خود می‌داند و مهندسان این شرکت نیز با سخت‌کوشی، همفکری متقابل و پذیرش فرهنگ شجاعت توانستند این فناوری انقلابی را تجاری‌سازی کنند.

نزدیک‌ترین پاسخ به نیاز مشتریان

نمایشگرهای MICRO LED سامسونگ توانستند مرزهای جدیدی را در این صنعت به‌وجود آورند؛ اما معرفی آنها به بازارهای هدف نیز چالش‌های خاص خود را به‌همراه داشت. در همین راستا سامسونگ با این تصور که تمام چالش‌های این مسیر یک فرصت محسوب می‌شوند، برای این‌که دستاورد جدید خود را معرفی کند، علاوه بر بازاریابی هدفمند و آموزش مشتریان، روی بهینه‌سازی فرآیندهای تولید و کاهش هزینه‌ها نیز سرمایه‌گذاری کرده است.

نایب رئیس تیم MICRO LED بخش نمایشگرهای سامسونگ در این خصوص عنوان کرد با وجود این‌که فناوری MICRO LED در مراحل اولیه ورود به بازار جهانی قرار دارد، اما پس از این‌که فروش نمایشگرهای 110 اینچی MICRO LED را شروع کردیم، آمارها از استقبال عمومی از این محصول حکایت دارند. ضمن این‌که پیش‌سفارش نسخه 89 اینچی این نمایشگرها از کشورهای مختلف نیز به‌خوبی افزایش تقاضا در میان مصرف‌کنندگان را نشان می‌دهد.

به‌طور کلی این فناوری پیشرفته با تاکید بر چشم‌انداز آینده سامسونگ در حوزه فناوری‌های نوین، از آغاز دور جدیدی از تجربه تماشای واقع‌گرایانه حکایت دارد. علاقه‌مندان با مراجعه به آدرس samsung.com می‌توانند اطلاعات بیشتری را در خصوص فناوری samsung.com را کسب کنند.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

نظر شما