شناسهٔ خبر: 63977188 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بهره گیری مردم از خدمات درمانی رایگان تامین اجتماعی

مدیر درمان تامین اجتماعی استان مرکزی می گوید: از آغاز سال تاکنون ۵۷ هزار نفر از خدمات بستری مراکز طرف قرارداد این سازمان در استان بهره‌مند شدند.

صاحب‌خبر -

بهره گیری مردم از خدمات درمانی رایگان تامین اجتماعی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ سهرابی افزود: اجرای طرح‌هایی شامل رایگان شدن درمان برای افراد ۶۵ سال و بالاتر در بیمارستان‌های دولتی و دانشگاهی و حذف فرانشیز بستری بیمه‌شدگان ساکن در مناطق بدون مرکز ملکی از مهمترین اقدامات سازمان تامین اجتماعی در راستای اجرای عدالت درمانی بیمه شدگان است.

او گفت: بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی در شهرهایی که سازمان فاقد مرکز درمانی ملکی است و از امتیاز خدمات رایگان بهره‌مند نبودند بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، از پرداخت فرانشیز در بخش بستری معاف هستند.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان افزود: همچنین خدمات بستری برای همه بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی بالای ۶۵ سال در بیمارستان‌های دولتی و دانشگاهی، رایگان ارایه می‌شود.

سهرابی گفت: ۱۳۰ هزار نفر بیمه شده سازمان تامین اجتماعی هم پارسال در بیمارستان‌های طرف قرارداد بستری شدند و در شهرهایی که بیمارستان ملکی وجود نداشت هم از مزایای طرح صیانت مالی بهره‌مند شدند.

تامین اجتماعی استان مرکزی در بخش درمان مستقیم دارای سه بیمارستان، یک پلی کلینیک تخصصی و هشت مرکز سرپایی است که ۳۳۲ تخت فعال بستری، ۳۲ تخت ویژه و ۱۵ تخت دیالیز هم در این مراکز، خدمات درمانی به بیمه شدگان زیر پوشش و سایر بیماران ارائه می دهند.

۳۰۹ پزشک، ۶۰۲ پرستار و کادر درمان در مراکز درمانی ملکی تامین اجتماعی استان مرکزی فعالیت می کنند.

 

نظر شما