شناسهٔ خبر: 63975817 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه توسعه‌ایرانی | لینک خبر

روزهای خوش استون ویلا؛ گود ایبینینگ!

صاحب‌خبر -

 

 

تب استون ویلا، حالا دیگر همه انگلستان را با خودش درگیر کرده است. تیمی که تا همین یکی،دو سال قبل برای فرار از سقوط می‌جنگید، حالا به فهرست مدعیان قهرمانی این فصل اضافه شده است. شاید استون ویلا نسبت به سایر تیم‌های حاضر در این کورس، اسم بزرگی نداشته باشد اما تیمی که در یک نیم‌فصل توانسته چلسی، تاتنهام، آرسنال و سیتی را شکست بدهد و ظرف چند روز ۶ امتیاز از آرتتا و پپ بگیرد را نمی‌توان به همین راحتی از کورس قهرمانی خارج دانست. استون ویلا قصد دارد به  همین روند خارق‌العاده‌اش در این فصل از لیگ برتر ادامه بدهد.

 

استون ویلا در این فصل، تیمی مهارنشدنی به نظر می‌رسد. تیمی که از خط دروازه تا نوک حمله، بی‌نهایت هماهنگ به نظر می‌رسد. درخشش این تیم در این فصل از امی مارتینز روی خط دروازه آغاز می‌شود. گلر تیم قهرمان جهان روبه‌روی سیتی و آرسنال دو کلین‌شیت متوالی داشت. سنگربانی که روبه‌روی تیم سابقش با انگیزه فوق‌العاده‌ای بازی کرد و به هیچ قیمتی اجازه نداد مهاجمان آرسنال تصور کنند که با یک بازی ساده طرف هستند. در خط دفاعی خرید پائو تورس یک خرید عالی برای ویلا بود. خیلی از باشگاه‌های اروپایی در این چند سال پائو را زیر نظر داشتند. دینیه نیز در سمت چپ، یکی از خریدهای مهم فصل قبلی این باشگاه به حساب می‌آمد. در مرکز زمین هم داگلاس لوئیز، برای استون ویلا فوق‌العاده ظاهر شده است. نقطه قوت این تیم را اما باید جلوی زمین جست‌وجو کرد. جایی که یوری تیلمانس و اولی واتکینز برای ویلا به میدان می‌روند. دو بازیکن سیری‌ناپذیر که هر هفته جزو بهترین‌های تیم‌شان هستند. با این نفرات استون ویلا می‌تواند به رقم زدن هر شاهکاری در این فصل امیدوار باشد.

اما از زاویه خود اونای امری نیز این موفقیت قابل توجه به نظر می‌رسد. چراکه اونای عموما یک مربی قدرنادیده است. خیلی‌ها هنوز این مربی را با موفقیت‌هایش در سویا می‌شناسند اما او در تیم‌های بزرگی مثل پی‌اس‌جی و آرسنال هم کار کرده است. در همین آرسنال بود که «گود ایبینینگ»‌های او به عنوان روش خاص عصر به خیر گفتنش، بسیار مشهور شدند. با این حال او حالا با تیم دیگری در لیگ برتر، آتش به راه انداخته است. 

استون ویلا فصل را کجای جدول تمام می‌کند؟ آیا این تیم واقعا می‌تواند خودش را به سهمیه لیگ قهرمانان اروپا برساند؟ هیچ جواب مشخصی برای این سوال‌ها وجود ندارد. با این حال کاری که این باشگاه تا همین امروز انجام داده، شگفت‌انگیز به نظر می‌رسد. آنها روبه‌روی تیم فوق‌العاده گواردیولا، فقط اجازه دو شوت درون چارچوب را به حریف دادند. آماری که معمولا در همان پنج دقیقه اول بازی‌های سیتی به دست می‌آید. این تیم متحد روبه‌روی آرسنال هم سزاوار رسیدن به یک پیروزی دلچسب بود. آنها در دفاع تیمی بسیار محکم هستند و در حمله نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. بدون شک از این تیم امری، چیزهای به مراتب بیشتری در طول فصل خواهیم شنید.

 

نظر شما