شناسهٔ خبر: 63971691 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: راهبرد معاصر | لینک خبر

زارع:کسری ۵۰۰ همتی ماحصل تحلیل کارشناسان از منابع درآمدی بودجه است

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ جزئیات جلسه عصر امروز این کمیسیون را تشریح کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش راهبرد معاصر؛ رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1403 در تشریح جزئیات جلسه عصر امروز (یکشنبه، 19 آذرماه) کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1403، گفت: وزیر اقتصاد و رئیس سازمان برنامه و بودجه در جلسه عصر امروز کمیسیون تلفیق حاضر شدند.

وی با بیان اینکه وزیر اقتصاد و رئیس سازمان برنامه و بودجه در این جلسه گزارشی از منابع بودجه سال آینده ارائه کردند، گفت: بر اساس دغدغه نمایندگان و تحلیل دیدگاه کارشناسان اصلی ترین چالش منابع مالی بودجه و همچنین منابع هدفمندی یارانه ها، کسری 500 هزار میلیارد تومانی در بودجه است که البته ما هنوز این مسئله را نتیجه گیری نکرده ایم و ان شاءالله تلاش می کنیم این موضوع را به حداقل برسانیم و مانع تورم های حاصله شویم.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1403 با اشاره به بررسی درآمدهای مالیاتی در بودجه سال 1403 در جلسه کمیسیون بیان کرد: در این جلسه مطرح شد که چرا درآمدهای مالیاتی بدین وضع افزایش پیدا کرده است که وزیر اقتصاد در ادامه درباره موارد جلوگیری کننده از فرار مالیاتی و شناسایی مؤدیان جدید توضیحاتی را به اعضای کمیسیون ارائه کرد.

زارع با بیان اینکه پایه مالیاتی جدیدی در بودجه پیش بینی نشده است، گفت: همچنین مالیات، مالیات دهندگان هم هیچ تغییری نداشته است.

وی با اشاره به بررسی مصارف بودجه در جلسه فوق ادامه داد: نمایندگان در این بخش تردید داشتند که چرا افزایش حقوق بازنشستگان در لایحه دولت دیده نشده است.

زارع تصریح کرد: در مجموع نظر ما این است که نقش هدایت گری برنامه هفتم توسعه را در بودجه سال آینده پیگیری کنیم تا نتایج آن در زندگی و معیشت مردم دیده شود بنابراین حتما مذاکراتی را با دولت و سازمان برنامه و بودجه در زمینه جزئیات بودجه خواهیم داشت تا برخی احکام و تبصره های بودجه را تغییر دهیم./تسنیم

نظر شما