شناسهٔ خبر: 63971213 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

عین‌اللهی:

۷۰ درصد قربانیان حملات صهیونیست‌ها به غزه کودکان و زنان هستند

وزیر بهداشت گفت: تعداد قربانیان حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه به بیش از ۱۷ هزار نفر رسیده که ۷۰ درصد قربانیان را کودکان و زنان تشکیل می‌دهند.

صاحب‌خبر -

بهرام عین اللهی با اشاره به مجروح شدن بیش از ۴۶ هزار نفر از آغاز حملات رژیم صهیونیستی تا کنون، یادآور شد: نظام مراقبت‌های بهداشتی در فلسطین نیز به طور کامل از بین رفته است و ده‌ها بیمارستان و مرکز بهداشتی به دلیل حملات مداوم این رژیم جعلی، قادر به ارائه خدمات (بهداشتی- درمانی) نیستند. این شرایط سخت، تاریخ این رژیم را که مملو از ترورها، قتل عام و شکنجه کودکان و زنان بی گناه است، نشان می‌دهد.

وی خواستار مداخله فوری و قاطع بین المللی برای توقف جنایات جنگی و اقدامات نسل کشی رژیم صهیونیستی شد و تاکید کرد: از دبیر کل سازمان ملل متحد، به دلیل استناد به ماده ۹۹ منشور سازمان ملل، هشدار رسمی به شورای امنیت در مورد تهدید جهانی ناشی از جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه و درخواست آتش بس، سپاسگزاریم.

وزیر بهداشت ضمن محکوم کردن کشور‌هایی که قطعنامه‌های آتش بس علیه مردم مظلوم غزه را وتو می‌کنند، یادآور شد: بر اساس قوانین بین المللی، همه کشور‌ها به ویژه کشور‌هایی که خود را به اصطلاح مدافع حقوق بشر می‌دانند و به مسئولیت خود عمل نکرده اند، باید نسبت به نقش خود در این وضعیت فاجعه بار پاسخگو باشند.

 عین اللهی از آمادگی وزارت بهداشت کشورمان برای کمک به نظام سلامت غزه و حفاظت از سلامت مردم آن منطقه خبر داد و گفت: وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران با تجسم ماموریت ذاتی خود، آماده اعزام فوری پرسنل بهداشتی و پزشکی برای رسیدگی به نیاز‌های فوری و ارائه مراقبت‌های بهداشتی و درمانی در غزه است.

وی با ارائه پیشنهادی مبنی بر بسیج منابع و امکانات کشور‌های عضو سازمان جهانی بهداشت برای از بین بردن این وضعیت ناراحت کننده در غزه، تاکید کرد: نظارت دقیق بر کمبود منابع ضروری مانند تجهیزات پزشکی، سوخت، آب آشامیدنی و سایر نیاز‌های اساسی و نیز رسیدگی به آوارگان و کنترل شیوع بیماری‌ها با اتخاذ تدابیر لازم، ضروری است.

وزیر بهداشت تصریح کرد: با توجه به عدم دسترسی کامل به منطقه غزه، لازم است سازمان جهانی بهداشت وضعیت فعلی غزه را به طور جامع تجزیه و تحلیل کرده و با کمک همه کشور‌های عضو، یک برنامه عملیاتی برای پاسخ به فوریت‌ها و نیازمندی‌های مردم غزه تهیه کند.

عین اللهی با اشاره به ضرورت هماهنگی تمامی وزارتخانه‌های بهداشت کشور‌های عضو سازمان جهانی بهداشت و سایر شرکا در ارائه پاسخ به فوریت‌های سلامت در غزه، گفت: وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران یک طرح عملیات اضطراری برای رسیدگی فوری به مردم مظلوم غزه تهیه کرده است که می‌تواند با سازمان جهانی بهداشت به اشتراک گذارد.

نظر شما