شناسهٔ خبر: 63969589 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

وزیر خارجه قطر:

جنگ غزه شکاف بین شرق و غرب را آشکار کرد

وزیر امور خارجه قطر با بیان اینکه عملیات نظامی رژیم صهیونیستی برای آزادی اسرا در نوار غزه شکست خورد، گفت: جنگ غزه حجم شکاف بین شرق و غرب را آشکار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از الجزیره، «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر اظهار داشت: بحران غزه شکاف عمیق بین شرق و غرب و همچنین استاندارد‌های دوگانه در نحوه رفتار با بحران‌ها را آشکار کرد.

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی که در همایش دوحه درباره تحولات غزه سخنرانی می‌کرد، افزود: مایه تأسف است که بهانه‌هایی که برای هدف قرار دادن غیرنظامیان ارائه می‌شود برای برخی قابل قبول است.

نخست وزیر قطر ادامه داد: ما باید بازنگری در نظام بین المللی و امور بشردوستانه را آغاز کنیم تا زور و تبعیض در عرصه تحولات جهانی هیچ امتیازی نداشته باشد. ما باید نقص موجود در نظام جهانی را بپذیریم که اجازه می‌دهد درگیری‌ها در غزه ادامه یابد و راه‌حلی برای آن به دست نیاید. فاجعه انسانی بی‌سابقه‌ای که در غزه در حال وقوع است، پرسش‌هایی را درباره ماهیت نظام بین‌المللی و کارآمدی ابزار‌های قانونی آن ایجاد می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: ما متعهد به تلاش برای آزادی گروگان‌های اسرائیلی هستیم، اما همچنین می‌خواهیم بمباران غیرنظامیان فلسطینی را متوقف کنیم. ما تأکید می‌کنیم که شماری از اسرای اسرائیلی در نوار غزه با مذاکرات سیاسی آزاد شده‌اند و نه اقدام نظامی رژیم اسرائیل. عملیات نظامی اسرائیل برای آزادی اسرا در غزه ناموفق بود.

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی اضافه کرد: ما از ابتدا به صراحت اعلام کردیم که هدف قرار دادن غیرنظامیان غیرقابل قبول است و مهمترین هدف در شرایط کنونی، توقف جنگ در غزه است. صحنه‌هایی که هر روز از غزه مشاهده می‌کنیم، ممکن است به نابودی کامل یک نسل بر اثر افراط‌گرایی منجر شود.

رئیس دستگاه دیپلماسی قطر همچنین اظهار داشت: نوار غزه و کرانه باختری یک ساختار واحد هستند که باید توسط یک مرجع واحد برآمده از اجماع فلسطینی‌ها اداره شوند. ما همچنین تمام تلاش خود را برای مهار درگیری و جلوگیری از تشدید تنش در لبنان و منطقه انجام می‌دهیم.

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی در پایان سخنانش تصریح کرد: دستیابی به صلح در نوار غزه و فلسطین مستلزم شریک است و متأسفانه هیچ جدیتی از سوی اسرائیل برای تحقق این هدف ندیده‌ایم.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما