شناسهٔ خبر: 63966135 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رزمایش ترافیکی زمستانه در خراسان جنوبی آغاز شد

با آغاز رزمایش ترافیکی زمستانه در خراسان جنوبی، نیروی‌های امدادی آماده‌ی خدمت رسانی به مردم در جاده‌ها و محور‌های مواصلاتی استان هستند.

صاحب‌خبر -

طالبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در مراسم آغاز این رزمایش گفت: اهمیت خدمت به مردم و امداد سانی بسیار بالاست و قطعا تلاش نیروی‌های امدادی در کاهش خطرات و تصادفات موثر و قابل تقدیر است.

او افزود: تمام مسئولان حوزه فرهنگ هم باید در حوزه رانندگی تلاش کنند تا مردم قوانین را در ذهنشان ثبت کنند و ملکه ذهن‌شان شود تا کمتر شاهد آمار تصادفات و تلفات باشیم.

طالبی ادامه داد: پیش بینی می‌شود امسال، تردد‌های محور‌های مواصلاتی استان در زمستان ۳۰ درصد افزایش یابد و امیدواریم که با اقدامات خوب و به موقع نیرو‌های امدادی، بتوانیم برای هم وطنانمان سفری خوب و ایمن رقم بزنیم.

فرمانده نیروی انتظامی استان نیز گفت: طرح زمستانه با هدف تسهیل عبور و مرور به مدت ۹۰ روز از امروز در سراسر کشور آغاز شده و اعضای مدیریت بحران از جمله پلیس، راهداری، جمعیت هلال احمر، اورژانس، امداد خودرو، پزشکی قانونی، آتش نشانی و... در جاده‌ها ارائه خدمت خواهند داشت.

سردار شجاعی نسب اظهار کرد: قطعا حضور به موقع و به هنگام و مدیریت میدانی و عملیاتی می‌تواند ایمنی را برای مردم و رانندگان تأمین کند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان نیز گفت: در طرح ترافیکی زمستانه استان، ۲۵۰ راهدار با ۱۸۵ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین مشارکت دارند.

جلال زاده افزود: همچنین ۳۳ باب راهدارخانه، ۴۵ ایستگاه استراحت و ۳۵ مجتمع رفاهی بین راهی در خدمت مردم خواهند بود.

او با اشاره به اینکه ماشین آلات با اولویت گردنه‌های برف گیر در جاده‌ها مستقر خواهند شد گفت: ۲۰ هزار تن شن و نمک در این گردنه‌ها ذخیره شده و از ابتدای سال نیز به منظور ایمنی راه‌های استان، ۲ هزار و ۴۰۰ کیلومتر از جاده‌ها خط کشی و ۷۶۵ کیلومتر آسفالت شده است.

نظر شما