شناسهٔ خبر: 63965333 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آزمایشگاه و مرکز بستردرمانی ۱۵ تختخوابی هدیه دولت سیزدهم به مردم مارگون

یاسوج - ایرنا - مدیرشبکه بهداشت و درمان شهرستان مارگون گفت: ایجاد آزمایشگاه و بستردرمانی ۱۵ تختخوابی که همواره از مطالبات و حق مغفول مانده مردم این شهرستان در طول سالیان گذشته بود که در دولت سیزدهم و برای تامین سلامت این شهرستان کوچک امام و محروم محقق شد.

صاحب‌خبر -

جواد پناه پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آزمایشگاه تشخیص طبی شهر مارگون پارسال با ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال احداث و به مرحله بهره برداری رسیده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مارگون تاکید کرد: همچنین به تازگی و در سفر اخیر سید علی احمد زاده استاندار کهگیلویه وبویراحمد به شهرستان مارگون حدود ۱۳ هزار و ۵۰۰ متر مربع زمین برای ساخت مرکز بستر درمانی۱۰ تا ۱۵ تختخوابی شهر مارگون اختصاص یافت.

وی ابراز داشت: با حمایت و رایزنی دکتر سعید جاودان سیرت رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج و همچنین اداره کل راه و شهرسازی و کارخانه سیمان مارگون این میزان زمین مورد نیاز برای ساخت بستر درمانی مارگون تامین شد.

پناه پور تصریح کرد: زمین این طرح با حمایت سرمایه گذار کارخانه سیمان مارگون و از محل اعتبارات مسوولیت های اجتماعی این واحد تولیدی تامین شده است.

وی عنوان کرد: تمامی کارهای مطالعاتی و طراحی نقشه برای ساخت این بستر درمانی تهییه شده و عملیات اجرایی آن به زودی در ۲ طبقه و با پیش بینی ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار اولیه آغاز می شود.

مدیرشبکه بهداشت و درمان مارگون همچنین مستقر شدن پزشکان متخصص از جمله داخلی و زنان را از دیگر خدمات دولت سیزدهم برای بهبود وضعیت سلامت و درمان مردم این شهرستان کوچک ذکر کرد.

پناه پور همچنین از برنامه ریزی برای مستقر شدن پزشکان متخصص قلب و اطفال شهر مارگون در آینده نزدیک خبر داد.

مدیرشبکه بهداشت و درمان شهرستان مارگون عنوان کرد: همچنین از خریداری تجهیزات مورد نیاز بخش رادیولوژی این شهرستان به مبلغ ۱۰ میلیارد ریال خبر داد.

وی با اشاره به اینکه مردم شهرستان ۲۱ هزار نفری مارگون برای استفاده از امکانات درمانی فاصله ۶۰ کیلومتری شهر مارگون تا یاسوج را سفر می کنند تاکید کرد: راه اندازی این زیرساخت ها گامی ارزشمند برای سلامت مردم این منطقه است.

مارگون با جمعیتی حدود ۲۱ هزار نفر در مسافت حدود ۶۰ کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه وبویراحمد واقع گردیده است و حدود ۱۷ هزار نفر از جمعیت این شهرستان جدید روستایی و بالای سه هزار و ۵۰۰ نفر نیز جمعیت شهری دارد.

نظر شما