شناسهٔ خبر: 63961063 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

افزایش ۲۰ درصدی حقوق سربازان/ دهنوی: سربازان ۴ میلیون و شصت و‌ پنجاه هزار تومان دریافت می‌کنند

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: سربازان ۴میلیون و ششصت و‌پنجاه هزار تومان دریافت می‌کنند. عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: سربازان ۴میلیون و ششصت و‌پنجاه هزار تومان دریافت می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری برنا؛ سیدمحسن دهنوی، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس گفت: ما امسال در قانون بودجه و تبصره ۱۲مصوب کردیم که حقوق پرداختی به سربازان بین ۶۰تا۹۰درصد پایور همترار باشد که سربازان مجرد حداقل ۶۰درصد و نا ۹۰درصد برای سربازان متاهل اجرایی شود.

وی اظهار کرد: ابتدای امسال نزدیک به ۲۰درصد افزایش حقوق داده شد یعنی سال گذشته به صورت میانگین سه میلیون و ۲۰۰هزار تومان دریافتی سربازان بود که در حال حاضر این عدد به صورت میانگین سه میلیون و هشتصد و‌پنجاه هزار تومان شده است که افزایش تقریبا۲۰درصدی  است و درباره مابقی آن نیز باید گفت که به حکم قانونی ما عمل نشده بود چون منابع کافی در اختیار نبود یعنی سازمان برنامه و ستاد کل نیروهای مسلح نتوانسته بودند بر سر تامین منابع به تفاهم برسند.

وی ادامه داد: در یک ماه گذشته جلسات متعددی را در مجلس با حضور نمایندگان ستاد کل و سازمان برنامه برگزار کردیم، هزار و پانصد میلیارد تومان منابع نیاز داشتیم برای آنکه در ماههای پایانی سال بتوانیم به قانون عمل کنیم و توافق شد از این ماه منابع لازم تامین شود و از آذر ماه یعنی پایان این ماه دریافتی سربازان نزدیک به بیست درصد دیگر افزایش پیدا می کند و به صورت میانگین از سه میلیون و هشتصد و‌پنجاه هزار تومان به چهار میلیون و ششصت و‌پنجاه هزار تومان می رسد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق بودجه۱۴۰، افزود:  با این اوصاف میزان افزایش نسبت به سال گذشته که سه میلیون و دویست هزار تومان بود تا چهار میلیون و ششصت و‌پنجاه هزار تومان یعنی چهل ‌وپنج درصد افزایش حقوق خواهیم داشت لذا سربازان از این ماه شاهد افزایش حقوق خواهند بود و به صورت میانگین هشتصد هزار تومان به حقوق شان اضافه می شود و برای سربازان متاهل احتمالا مقداری بیشتر و برای مجردها کمتر است .

وی خاطر نشان کرد: این هشتصد هزار تومان به صورت میانگین است و ما خبرهای خوب دیگری در یکماه آینده برای سربازان خواهیم داشتند.

این عضو هیات رئیسه محلس با اشاره به بررسی شورای نگهبان درخصوص مصوبات مربوط به سربازی در لایحه برنامه هفتم توسعه گفت: هنوز شورای نگهبان درباره لایحه برنامه هفتم و موضوع سربازی اعلام نظر کرده است.


وی ادامه داد: قبل از اینکه مواد مربوط به سربازی در لایحه برنامه هفتم گنجانده شود، جلساتی با ستادکل نیروهای مسلح برگزار شد و آقای قالیباف شخصا موضوع را پیگیری کردند. از ایشان تشکر می کنم که درباره موضوع اصلاح سربازی با مقامات عالی ستاد کل جلسه گذاشته و مذاکره کردند.

دهنوی بیان کرد: طبق اطلاعم ستادکل درباره متن مصوب مجلس درباره سربازی به شورای نگهبان نظری را اعلام نکرده است.

وی همچنین گفت: مصوبه مجلس درباره سربازی در لایحه برنامه هفتم آغازی برای اصلاح اساسی در فرآیند سربازی است. فکر می کنیم این موضوع با چارچوب برنامه های ستاد کل همراه بوده البته ممکن است اشکالاتی نسبت به بخش هایی از مصوبه مجلس داشته باشند که می توانند به شورای نگهبان منعکس کرده تا ما در مجلس اصلاحاتی را اعمال کنیم؛ به طور کلی نگاه ستاد کل نیروهای مسلح نسبت به اصلاح فرآیند سربازی مثبت است و اینکه باید اصلاح صورت گیرد و خودشان هم پیش قدم هستند.


این عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه دولت در حال بررسی لایحه اصلاح سربازی است، گفت: با توجه به اینکه چند ماه است که لایحه اصلاح سربازی در دستور هیات دولت است، درخواست ما از آقای بهادری جهرمی سخنگوی دولت این است که هر چه سریعتر این لایحه به صحن دولت و سپس به مجلس ارائه کند؛ همه باید دست به دست هم داده تا این اصلاح زودتر انجام شود.

انتهای پیام/

نظر شما