شناسهٔ خبر: 63958840 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

انتقاد رییس شورای شهر تهران از عملکرد خودروسازان داخلی

تهران‌بزرگ - ایرنا - رییس شورای اسلامی شهر تهران با انتقاد از عملکرد خودروسازان داخلی در تولید اتوبوس، گفت: متاسفانه خودروسازان نتوانستند اتوبوس‌های مورد نیاز شهرداری را براساس قرارداد منعقد شده، تحویل دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، مهدی چمران روز یکشنبه در یکصد و نود و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه معاینه فنی خودروها در کاهش آلودگی هوا اثر دارد، افزود: عمر خودروهای ما بالارفته و بطور مرتب باید معاینه فنی شوند؛ معاینه‌ای که باطل می‌شود به دلیل دودزا بودن است و باید اصلاحات صورت بگیرد. پلیس این ابطال را انجام می‌دهد تا صاحبان خودروهایی که حتی معاینه فنی دارند، نسبت به تعمیرات خودروی خود اقدام کنند.

چمران با اشاره به جلسه خود با اعضای فراکسیون مدیریت شهری مجلس، اظهار کرد: شهردار، اعضای شورا و تعداد قابل توجهی از نمایندگان مجلس در این جلسه حضور داشتند و نامه‌ای نیز به رئیس مجلس ارسال و دغدغه‌های خود را مطرح کردیم.

رییس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه اساسنامه سازمان شهرداری‌ها به مجلس ارائه شده است، گفت: این اساسنامه رای نیاورد و به دلیل آن که در اساسنامه نظارت و راهبری از شوراها گرفته شده و به سازمان شهرداری‌ها سپرده شده بود قرار شد اصلاح شود. تنها ابزاری که در دست ماست نظارت است و آن اختیار را نیز قرار بود از شورا بگیرند.

وی با بیان اینکه پایانه شرق باید در وعده مقرر تکمیل و بهره‌برداری شود، یادآور شد: بنده از روند مثبت یا منفی کار اطلاعی ندارم اما در جریان هستیم که عملیات عمرانی در حال انجام است.

چمران با اشاره به کاهش تعداد اتوبوس‌های تولید داخل در قرارداد منعقد شده با مدیریت شهری از سه هزار به دو هزار و ۵۰۰ دستگاه، افزود: فکر نمی‌کنیم حتی میزان تامین به دو هزار اتوبوس نیز برسد. متاسفانه خودروسازان نتوانستند اتوبوس‌های مورد نیاز را تحویل دهند و بهترین کارخانه گفته که ۵۰ اتوبوس تحویل می‌دهد و چون خوش قول است این تعداد را تحویل خواهد داد اما دیگران به وعده خود عمل نکرده‌اند و فکر نمی‌کنیم تا پایان سال به هزار دستگاه نیز برسد.

وی با بیان اینکه قیمت‌های اعلامی از سوی تولیدکنندگان داخلی برای قرارداد با چینی‌ها جهت واردات اتوبوس با قیمتی که در سفر به چین مطرح شد بسیار متفاوت است، گفت: البته مقداری باید به تولیدکنندگان حق داد چون ۱۰ تا ۱۲ سال خط تولید آنها تعطیل بوده و تا این خط راه‌اندازی شود زمان‌بر خواهد بود. هرچند معتقدم اگر می‌خواستند می‌توانستند تولید کنند.

چمران ادامه داد: در قرارداد منعقد شده با طرف چینی تاکید شده است که اتوبوس‌ها در همکاری با تولیدکنندگان داخلی تولید شود اما چون ما عجله داریم و کارخانجات چینی در یک شیفت ۴۵۰ اتوبوس می‌سازند تصمیم گرفتیم اتوبوس بخریم تا مردم در باد و باران و سرما و گرما منتظر نمانند.

نظر شما