شناسهٔ خبر: 63958512 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: راهبرد معاصر | لینک خبر

ادعای فرانسه درباره سرنگون کردن دو پهپاد در دریای سرخ

ارتش فرانسه در بیانیه‌ای ادعا کرد دو پهپاد را که از سواحل یمن به پرواز درآمده بودند را سرنگون کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش راهبرد معاصر، ارتش فرانسه روز یکشنبه ادعا کرد یک ناوچه فرانسوی دو پهپاد را در دریای سرخ که از سواحل یمن به سمت آن در حرکت بودند، سرنگون کرد.

 

براساس گزارش بارونز، ستاد کل ارتش فرانسه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «رهگیری و انهدام این دو تهدید شناسایی شده اواخر روز شنبه توسط ناوچه لانگدوک که در دریای سرخ فعالیت می‌کند، انجام شد. این رهگیری در ۱۱۰ کیلومتری (۶۸ مایلی) سواحل یمن بود.»

 

شب گذشته سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن خبر داد که این کشور اجازه نخواهد داد کشتی‌هایی که عازم فلسطین اشغالی هستند، از آب‌های یمن عبور کند، مگر اینکه حامل دارو و غذا برای مردم غزه باشند.

 

یحیی سریع چند روز پیش نیز خبر داد که ارتش این کشور اهدافی نظامی را در فلسطین اشغالی در منطقه «ام الرشراش» (ایلات- جنوب فلسطین اشغالی) با موشک‌های بالستیک هدف حمله قرار داده است. او تأکید کرد حملات ارتش یمن به اراضی اشغالی فلسطین و همچنین جلوگیری از کشتی‌های اسرائیلی در دریای مکران و دریای سرخ تا زمان توقف تجاوزات علیه غزه ادامه خواهد داشت.

 

در همین راستا جنبش حماس بامداد یکشنبه در بیانیه‌ای از تصمیم نیرو‌های مسلح یمن برای هدف قراردادن کشتی‌های صهیونیستی قدردانی کرد./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما