شناسهٔ خبر: 63956108 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رئیس دانشگاه پنسیلوانیا مجبور به استعفا شد

الیزابت مگیل رئیس دانشگاه پنسیلوانیا به علت خودداری از محکوم کردن شعار‌های دانشجویان این دانشگاه علیه جنایات و نسل کشی رژیم صهیونیستی مجبور به استعفا شد.

صاحب‌خبر -

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، کنگره آمریکا رئیس دانشگاه پنسیلوانیا را به استعفا وادار کرد.

<div id="video-display-embed-code_10536360"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4084634/10536360?width=600&height=350"></script></div>

الیزابت مگیل رئیس دانشگاه پنسیلوانیا چند روز پس از حضور در جلسه استماع کنگره که شبیه به جلسه بازجویی بود و خودداری وی از محکوم کردن شعارهای دانشجویان علیه جنایات رژیم اسرائیل، مجبور به استعفا شد.

رئیس دانشگاه پنسیلوانیا مجبور به استعفا شد

 

در جلسه استماع کنگره، الیز استفانیک نماینده سوال کننده از رئیسان سه دانشگاه هاروارد، پنسیلوانیا و ماساچوست خواست تا شعار دانشجویان علیه جنایات رژیم صهیونیستی را به عنوان نسل کشی یهودیان قلمداد کنند که آنها از این کار خوداری کردند.

نماینده کنگره نیز در پاسخ گفت جواب شما قابل قبول نیست و همه شما باید استعفا دهید.

رئیس دانشگاه پنسیلوانیا مجبور به استعفا شد

کاربرهای فضای مجازی در انتقاد به جلسه پرسش و پاسخ در کنگره آمریکا در شبکه اجتماعی ایکس نوشتند فیلم جلسه استماع آنقدر اعصاب خورد کن بود که انگار دارن از چند قاتل زنجیره‌ای بازجویی می‌کنن! فکر کن با رئیس دانشگاه هاروارد مثل یک قاچاقچی صحبت کرد!!! و حالا تجمعات ضد جنایات رژیم صهیونیستی در دانشگاه‌ها ممنوع شده است.

 

رئیس دانشگاه پنسیلوانیا مجبور به استعفا شد

بر اساس شواهد موجود علت عصبانت لابی صهونیست در آمریکا این بود که دانشجویان دانشگاه پنسیلوانیا در تظاهرات خود شعار «ما شما را به نسل کشی متهم می کنیم» سر دادند.

رئیس دانشگاه پنسیلوانیا مجبور به استعفا شد

در همین حال به گزارش ای بی سی نیوز، فرماندار نیویورک به بهانه مقابله با یهودی ستیزی و در حمایت از رژیم صهیونیستی از کالج ها و دانشگاه های این ایالت خواسته است که به سرعت به موارد یهودی ستیزی و آنچه که وی به عنوان "دعوت برای نسل کشی" در محوطه دانشگاه توصیف می کند، رسیدگی کنند.

<div id="video-display-embed-code_10537022"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4084634/10537022?width=600&height=350"></script></div>

به نوشته نشریه نیویورک پست، ریچی تورس، نماینده برونکس کلیپی را به اشتراک گذاشت که زنی را نشان می دهد که از شرکت کنندگان در راهپیمایی می خواهد عکس فلسطینی ها را که با بولدوزر حصار سیم خاردار بین اسرائیل و غزه را تخریب می کنند و «تصاویر شادی آور و قدرتمند اکتبر با شکوه» را به خاطر بسپارند.

این دانشجو درباره حملات هوایی بی امان اسرائیل گفت: «هر روز به خیابان ها بروید و هرگز اجازه ندهید آنها احساس کنند که شما بی سر و صدا این نسل کشی را می پذیرید.

نیویورک پست نوشت: سخنران تنها به دو تصویر اشاره کرد - عکسی از مردان و کودکانی که در حالی که بالای یک جیپ نظامی اسرائیلی که توسط «جنگجویان آزادی» گرفته شده بود، خندان نشسته بودند و تصویر یک بولدوزر در حال شکستن «مرز مرگبار».

با این حال، تورس توضیحاتی از خود اضافه کرد و مدعی شد که دانش آموز "با علاقه در مورد تصاویر "شاد" اسراییلی های قصابی صحبت کرده است و از شنیدن خبر کشته شدن هزاران یهودی در اسرائیل احساس خوشحالی می کند.

گفتنی است دانشگاه پنسیلوانیا  معروف به یو پن  یکی از قدیمیترین و معتبرترین دانشگاه‌های آمریکاست و در کنار دانشگاه‌هایی مثل هاروارد و ییل بخشی از گروه موسسات معروف به «آیوی لیگ» است.

 

نظر شما