شناسهٔ خبر: 63954030 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

انتقاد از برخورد تبعیض‌آمیز حکومت بحرین با شیعیان

خطیب جمعه مسجد الدراز در غرب منامه از برخورد تبعیض‌آمیز حکومت نسبت به شیعیان و ایجاد محدودیت برای آن‌ها در زمینه ساخت مسجد انتقاد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا به نقل از مرآة البحرین، شیخ محمد صنقور، خطیب جمعه در مسجد امام صادق (ع) در منطقه الدراز واقع در غرب منامه، پایتخت، در سخنانی تأکید کرد: اگر دشمن صهیونیستی می‌دانست که به خاطر جنایاتی که مرتکب می‌شود، محکوم خواهد شد، قطعاً جرأت انجام انجام چنین جنایاتی را نداشت.

وی افزود: دشمن صهیونیستی همچنان بر تجاوزات  و جنایات خود در حق ملت مظلوم فلسطین پافشاری می‌کند و فجیع‌ترین و هولناک‌ترین جنایات را شبانه‌روزی مرتکب می‌شود و به آنچه که در نکوهش و محکومیت اقدامات آن مطرح می‌شود، هم توجهی نمی‌کند. برای اینکه می‌داند این محکوم کردن‌ها جدی نبوده و تنها برای منحرف کردن افکار عمومی است.

خطیب جمعه مسجد الدراز در بخش دیگری از سخنان خود به مسائل داخلی بحرین اشاره کرد و گفت: پدیده‌ای که اخیراً روند آن شدت گرفته است، ساخت مساجد از سوی اوقاف سنی در مناطق و روستاهایی است که تمام ساکنان آن‌ها شیعه هستند و حتی در مناطقی که یکی از برادران اهل سنت نیز حضور ندارد، دو تا سه مسجد ساخته شده است؛ این درحالی است که به شیعیان اجازه استفاده از این مسجد و پخش اذان داده نمی‌شود.

وی در همین رابطه افزود: اوقاف جعفریه در زمینه ساخت مسجد با محدودیت‌های بسیاری مواجه است و در موارد مشابه در پاسخ به درخواست‌های آن برای ساخت مسجد اعلام می‌شود که امکان ساخت مسجد در مناطقی که شیعیان در آن حضور ندارند، وجود ندارد.

شیخ سنقور ادامه داد: در این زمینه محدودیت‌ها بیشتر شده است و حتی در مناطقی که ساکنان آن شیعه هستند نیز اجازه ساخت مسجد به اوقاف جعفری داده نمی‌شود.

انتهای پیام

نظر شما