شناسهٔ خبر: 63944015 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

نخست‌وزیر سوریه: موضع مشترک ما و ایران در حمایت از مقاومت مانع آمریکا و اسرائیل است

نخست‌وزیر سوریه در نشست خبری مشترک با معاون اول رئیس‌جمهور گفت: موضع مشترک ایران و سوریه در حمایت از محور مقاومت قطعاً اجازه نخواهد داد آمریکا و رژیم صهیونیستی به اهداف خود دست پیدا کنند و مجبور خواهند شد به خواسته‌های ملت فلسطین تن بدهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، حسین عرنوس نخست وزیر سوریه ظهر امروز (شنبه، 18 آذرماه) در نشست خبری مشترک با محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور، گفت: این جلسه حقیقتاً جزو موفق‌ترین جلساتی است که بین دو کشور برگزار شده است چون در این جلسه صراحت، صداقت و درک متقابل وجود داشت. همواره دیدارهایی که بین دوستان صورت می‌گیرد با توجه به اینکه مبتنی بر شفافیت و وحدت در دیدگاه‌هاست. لذا این دیدارها جزو دیدارهای آسان محسوب می‌شوند و به راحتی می‌توان در آن به تفاهم‌های مهم جدی دست پیدا کرد.

وی افزود: همانطور که آقای مخبر اشاره کرد، رنج، درد و جنگ ظالمانه و هولناک که از سوی کشورهای غربی علیه مردم فلسطین با اهداف جعلی و باطل و نقض حقوق بشر تحمیل کرده‌اند. اما، موضع مشترک ایران و سوریه در حمایت از محور مقاومت قطعاً اجازه نخواهد داد آمریکا و رژیم صهیونیستی به اهداف خود دست پیدا کنند و مجبور خواهند شد به خواسته‌های ملت فلسطین تن بدهند.

نخست‌وزیر سوریه با اشاره به اینکه در این سفر دو هدف پیگیری نتایج توافقات و تفاهم سفر آیت‌الله رئیسی به سوریه و امضای تفاهم نامه های جدید همکاری در دستور کار قرار گرفته است، گفت: با توافقات انجام شده و همکاری های مشترک منافع دو کشور و ملت محقق خواهد شد که برای این منظور کمیته های مشترک اقتصادی بین دو کشور تشکیل شده است و دنبال این هستیم که تا این توافقات هر چه سریعتر اجرایی شود و نتایج آن قطعا به سود دو ملت ایران و سوریه است.

وی در ادامه با قدردانی از راهبردها و حمایت های مسئولین جمهوری اسلامی ایران و ملت ایران در زمان جنگ ظالمانه علیه سوریه، خاطر نشان کرد: دولت و ملت ایران در آن دوران در کنار ملت سوریه ماندند و نقش جمهوری اسلامی ایران در میدان های مبارزه و مختلط شدن خون مبارزان ایرانی و سوری هرگز فراموش نمی شود.

عرنوس ادامه داد: از مواضع و حمایت های اقتصادی ایران به ویژه در بخش فرآورده‌های نفتی قدردانی می کنیم.

نخست وزیر سوریه تاکید کرد: دولت سوریه با توجه به نگاه راهبردی روسای جمهوری دو کشور در خصوص همکاری های اقتصادی در اجرایی کردن توافقات جدیت کامل دارد و علیرغم وضعیت ممتاز سیاسی و تطابق های امنیتی اما باید در روابط اقتصادی تلاش های بیشتری توسط دو دولت انجام پذیرد.

وی افزود: اجرای توافقات و تفاهم های بین دو کشور مورد اهتمام جدی دولت سوریه خواهد بود چرا که در نهایت به سود هر دو کشور و ملت است و تلاش می کنیم همکاری های بین محور مقاومت توسعه یابد و در آینده این محور حرف نهایی در منطقه را خواهد زد.

پایان پیام/

نظر شما