شناسهٔ خبر: 63940279 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تین نیوز | لینک خبر

وقوع دو حادثه ریلی/ لوکوموتیوران مصدوم شد

لوکوموتیوران قطار متوقف به علت ضربه شدید دچار حادثه و سوختگی با آب و برای درمان به کرمان برای درمان اعزام شد.

صاحب‌خبر -
تین نیوز

روز 16 آذر ماه 1402 تنها سه روز پس از تاکید مدیرعامل راه آهن بر اهیمت ایمنی، چند ریلی در شبکه راه آهن کشور رخ داد.

به گزارش تین نیوز، در راه آهن ناحیه هرمزگان برخورد لوکوموتیو از پشت به قطار متوقف در بلاک سیرجان به چوران در کیلومتر ۱۱۱۷ رخ داد که این برخورد منجر به آسیب کلی به لوکوموتیو  شد.

کاربران شبکه های اجتماعی تاکید کرده اند، در پی این حادثه چهار واگن آخر و یک واگن از قطار متوقف شد. ضمن این که گفته شده است در این سانحه؛ پنج واگن و لوکوموتیو امداد از خط خارج  و خط فرد هرمزگان برای مدتی مسدود شد.

 

 

بر اساس خبرهای منتشر شده لوکوموتیوران قطار متوقف به علت ضربه شدید دچار حادثه و سوختگی با آب و برای درمان به کرمان برای درمان اعزام شد.

 

در همین روز یعنی 16 آذر در راه آهن ناحیه زاگرس هم سانحه ریلی دیگری رخ داد.

بر اساس شنیده ها در این حادثه، ریل‌ باس اندیمشک به اهواز با یک دستگاه خودرو وانت برخورد کرد و موجب خسارت به ریل باس و مسدودی خط شد.

 

این دو رخداد در حالی اتفاق افتاده است سید میعاد صالحی مدیرعامل راه آهن روز دوشنبه 13 آذر یعنی تنها سه روز پیش از این حوادث، در نشست شورای مدیران ستاد و مناطق راه آهن، اعلام کرد: شعار جدید راه آهن را « راه آهن توانمند، ایران قدرتمند » اعلام کرد و اظهار داشت که به حول قوه الهی می خواهیم جایگاه راه آهن را به نقطه ای برسانیم که یک از عناصر و ارکان قدرت ایران اسلامی شود.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی راه آهن، وی در این نشست به اهمیت موضوع ایمنی اشاره کرد و گفت: در مسئله ایمنی هم قبلا گفتم و تاکید کردم که هیچ اولویتی بالاتر از ایمنی نداریم و علاوه بر اصلاح رویه های دارای ریسک تبدیل شده به عرف که ایمنی را زیر سوال می برد، با هرگونه سهل انگاری یا اقدامات مخاطره آمیز در این خصوص باید برخورد شود.

صالحی از جمله رویه های غلط به ارث رسیده از گذشته، مسئله شیر بسته بودن بخش قابل توجهی از واگن ها بود که با توجه به برنامه ریزی انجام شده، واگن های شیر بسته و فاقد ترمز اجازه سیر در شبکه ریلی کشور را نخواهند داشت. موضوع کفش ترمز را به صورت آزمایشی در قم اجرا کردیم و باید در سایر مناطق هم به صورت صد در صدی اجرایی شود تا ایمنی در سیر و حرکت قطارها به بالاترین نقطه اطمینان برسد.

صالحی تاکید کرد: درست است که افزایش ضریب ایمنی مستلزم افزایش هزینه است ولی ما هزینه های لازم برای ایمنی را انجام میدهیم و آن را نوعی سرمایه گذاری ارزشمند می دانیم.

نظر شما