شناسهٔ خبر: 63940132 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران و چین به بهانه نقض حقوق‌بشر

دولت آمریکا به بهانه نقض حقوق بشر مقاماتی را در ایران، چین و افغانستان تحریم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور افرادی را در سراسر جهان، شامل ایران، افغانستان و چین به این بهانه که آنها در نقض حقوق‌بشر مشارکت داشته‌اند، هدف تحریم‌های خود قرار داده است.

بیشتر بخوانید:

آمریکا بیش از ۲۰ شخص و نهاد ایرانی را تحریم کرد

در این بیانیه آمده است که دولت آمریکا تحریم‌هایی را علیه ۲۰ نفر در ۹ کشور از جمله دو ایرانی، اعضای طالبان افغانستان و مقامات امنیتی چین اعمال کرده است.

همچنین در این بیانیه آمده است که دو مقام اطلاعاتی ایران - مجید دستجانی فراهانی و محمدمهدی خانپور اردستانی - را که به ادعای واشنگتن افرادی را برای انجام عملیات در ایالات متحده استخدام کرده‌اند، از جمله برای هدف قرار دادن مقامات فعلی و سابق دولت آمریکا تحریم کرد.

دولت انگلیس نیز شامگاه جمعه با انتشار یک بیانیه اعلام کرد که به همراه متحدان خود، شامل آمریکا و کانادا افرادی را در کشورهای مختلف، ازجمله ایران، سوریه، بلاروس و جنوب شرق آسیا که ناقض حقوق بشر می‌داند، هدف تحریم قرار داده است که شامل مسدود شدن دارایی‌های آنها و ممنوعیت سفر این افراد می‌شود.

در بخش مربوط به ایران در این بیانیه آمده است که ۵ نفر در قوه قضائیه، نیروی انتظامی و مترو تهران به دلیل آنچه دست داشتن در اعمال و اجرای قانون حجاب عنوان شده است، تحریم شده‌اند:
• حسن شهرستانی
• علی صالحی
• علیرضا ادیانی
• علی اکبر جاویدان
• مسعود درستی

این اولین باری نیست که دولت‌های غربی و آمریکا به بهانه‌های مختلفی همچون نقض حقوق‌بشر مقامات جمهوری اسلامی ایران را هدف تحریم‌های ناعادلانه خود قرار می‌دهند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما