شناسهٔ خبر: 63932178 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

ذبیح‌الله مجاهد: طالبان وعده حکومت همه‌شمول به هیچ‌کس نداده است

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی حکومت طالبان می‌گوید گفته‌های مطرح شده در مورد اینکه «فهرست» از افراد برای تشکیل حکومت فراگیر به طالبان داده شده «حقیقت ندارد» و طالبان به هیچ کس وعده ایجاد چنین حکومتی را نیز نداده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ بی بی سی نوشت؛ ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی حکومت طالبان می‌گوید گفته‌های مطرح شده در مورد اینکه «فهرست» از افراد برای تشکیل حکومت فراگیر به طالبان داده شده «حقیقت ندارد» و طالبان به هیچ کس وعده ایجاد چنین حکومتی را نیز نداده است.

سخنگوی طالبان در ایکس نوشت: «امارت اسلامی [حکومت طالبان] با هیچ کس در هیچ جای وعده ساختن چنین حکومت را نه کرده است. سخنان حکمتیار صاحب در این ارتباط درست نیست. بزرگان کشور باید سخنان بی‌اسناد و غیر‌دقیق نگویند.»

گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی که در کابل زندگی می‌کند، روز جمعه در یک برنامه آنلاین با اعضای این حزب گفت «یک فهرست» به حکومت طالبان داده شده تا حکومتی فراگیر بسازد. او با اشاره به نشست‌های اخیر مخالفان طالبان در مسکو، دوشنبه و وین، افزود: «احتمالاً این کشورها که منافع استراتیژیک خود را با وضعیت افغانستان گره زده‌اند، در عقب آنها هستند و می‌خواهند فشار وارد کنند

 

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما