شناسهٔ خبر: 63930418 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

از فعالیت‌های کلیشه‌ای و صوری فرهنگی در شهر پرهیز شود

امام جمعه مهریز:مقابله با آسیب‌های اجتماعی تقویت ظرفیت‌های اعتباری برای دستگاه‌های فرهنگی را طلب می‌کند.

صاحب‌خبر -
 به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد، حجت الاسلام محی الدینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مهریز گفت:امروز دشمن تلاش می‌کند و مسائل فرهنگی را مورد هدف قرار داده است و باید نسبت به این موضوع دقت کنیم و هوشیار باشیم.
 
حجت الاسلام محی الدین با بیان اینکه تهاجم فرهنگی به معنای بی اعتقاد کردن نسل نو نسبت به اعتقادات است بیان داشت:دشمن قصد گرفتن اعتقادات از ما را دارد و سر منشآ سست شدن جوانان نسبت به اعتقادات فضای مجازی است.
 
وی بیان داشت:دستگاه‌های متولی فرهنگ مواظب و هوشیار باشند و از کار‌های سطحی و کلیشه‌ای بپرهیزند.
 
وی با اشاره به اینکه محافل و مجالس فرهنگی در سطح شهر برگزار می‌شود اظهار داشت:آیا کسی بازخورد و تأثیر آن را بررسی می‌کند؟
 محی الدینی بیان داشت:از کار‌های کلیشه‌ای و صوری فرهنگی در سطح شهر پرهیز شود و از ظرفیت‌های نخبگان و دانشجویان و اساتید و روحانی استفاده شود.
 
وی با اشاره به اینکه فرهنگ از اقتصاد و سیاست بالاتر است تاکید کرد:نباید بودجه‌های فرهنگی مورد مظلومیت قرار بگیرد و بودجه به سمت تشریفات و کار‌های دیگر برود و با اعتبارات فرهنگی پایین مقابله با آسیب اجتماعی دشوار است.
 
وی همچنین بر فرهنگ ساخت و ساز و پوشش و فرهنگ بیان و اجتماع و حمایت صاحبان صنایع و مسئولان نسبت به فرهنگ تاکید کرد.
حجت الاسلام محی الدینی با اشاره به ۲۰ الی ۲۶ آذر، خاطرنشان کرد: هفته بزرگداشت قرآن، عترت و نماز در این تاریخ نامگذاری شده و امیدواریم جامعه ما قرآنی باشد چرا که در این صورت دیگر در جامعه دزدی، فساد و معضلات اجتماعی را نخواهیم داشت.
 
 وی یادآور شد: دانش آموزان باید با فرهنگ دینی آشنا شوند و انتظار داریم که به روخوانی قرآن کریم مسلط باشند و این موضوع مورد توجه قرار گیرد که در این راستا، پیگیری‌های والدین، مدیران و معلمان اثربخش خواهد بود و از ظرفیت‌های دارالقرآن سطح شهر استفاده شود.
 
وی با اشاره به سالگرد شهادت شهید محراب آیت الله دستغیب در بیستم آذر، ادامه داد: این شهید بزرگوار از قبل مژده به شهادت رسیدن خود را می‌دانست، امام راحل از ایشان به عنوان مربی و معلم اخلاق یاد کرده است.
 
 وی با اشاره به کشف فساد بیش از سه میلیارد دلاری شرکت واردات چای در کشور، گفت:این اتفاقات سیاه در شأن جمهوری اسلامی نیست و باعث کاهش اعتماد مردم می‌شود.
وی تصریح کرد:باید دست سارقان به بیت المال قطع و عاملان این اتفاق به اشد مجازات برسند.

نظر شما