شناسهٔ خبر: 63924735 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

شهرداری در مهرشهر هزینه کرده اما هنوز سهمی نگرفته است

شهردار بیرجند گفت: ۱۰ سال از الحاق مهرشهر به شهر بیرجند می‌گذرد، اما تاکنون هیچ قدر و سهمی از این الحاق به شهرداری پرداخت نشده است.

صاحب‌خبر -

 بهترین گفت: تاکنون عوارض و بهای خدماتی که از مردم سایر نقاط شهر گرفته‌ایم، در مهرشهر هزینه شده و بعد از ۱۰ سال هنوز برخی معابر این منطقه خاکی است.

وی اظهار داشت: سال ۱۳۹۲ «دهلکوه» تحویل شهرداری بیرجند شد و بعدا به مهرشهر تغییر نام داد بدون اینکه هیچ حق و حقوقی به شهرداری پرداخت شود.

شهردار بیرجند گفت: وقتی الحاقی صورت می‌گیرد طبق قانون ۱۰ درصد اراضی باید به شهرداری پرداخت شود تا بتوان خدمات بهتری به شهروندان ارایه داد.

وی یادآور شد: جمع آوری پسماند، اتوبوسرانی، آتش نشانی، آسفالت معابر و ایجاد فضای سبز خدماتی است که در این سال‌ها به مردم منطقه مهرشهر ارایه شده، اما بابت آن حتی یک سانتیمتر زمین از راه و شهرسازی دریافت نشده است.

بهترین گفت: در ۲ سال اخیر معادل کل سنوات گذشته برای معابر مهرشهر آسفالت انجام شده و اکنون اگر اداره آب و فاضلاب پاسخ استعلام شهرداری را مثبت اعلام کند حاضر هستیم همه معابر مهرشهر را آسفالت کنیم.

وی ادامه داد: در مهرشهر حتی به اندازه یک کف دست زمین به شهرداری تحویل نشده، اما هرچه راه و شهرسازی به عنوان فضای سبز دیده، تبدیل به پارک و بوستان شده است.

شهردار بیرجند با تاکید بر اینکه سرانه فضای سبز در شمال شهر تکمیل است گفت: هیچ زمینی با کاربری فضای سبز در شمال شهر خالی نیست و اگر جایی تصور شهروندان این بوده که باید پارک ایجاد شود هنوز آن لکه تحویل شهرداری نشده است.

شهرداری با الحاق شهرک های اقماری به بیرجند مخالف است

وی درباره الحاق شهرک‌های اقماری مرکز استان به شهر بیرجند گفت: موضع شهرداری در این زمینه تصمیم شورای شهر است که سال ۱۳۹۹ مصوبه‌ای داشت و با الحاق اراضی مخالفت کرد لذا الحاقات جدید به شهر بیرجند از نظر شهرداری منتفی است.

شهریور سال ۱۳۹۱ استاندار وقت خراسان جنوبی اعلام کرد که ۲۹۲ هکتار از اراضی مجموعه دهلکوه (مهرشهر) بیرجند به محدوده خدمات شهری الحاق شد.

مهرشهر از مناطق شمال شهر بیرجند است که بیش از ۲۵ هزار نفر در این منطقه سکونت دارند و با وجود اقدامات انجام شده از مناطق کمتر برخوردار مرکز استان محسوب می‌شود.

منبع:ایرنا

نظر شما