شناسهٔ خبر: 63914991 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آبرسانی روستایی و آبخیز تا جالیز دو طرح بسیج سازندگی برای روستا

رئیس سازمان بسیج سازندگی گفت: طرح آبرسانی روستایی و آبخیز تا جالیز دو اولویت مهم این سازمان در حوزه روستا است.

صاحب‌خبر -

به گزارش  خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ سردار محمد زهرایی  اظهار کرد: ۱۱۰ قرارگاه پهنه‌ای جهادی در سطح کشور با هدف ساماندهی و همبستگی قرارگاه‌های جهادی فعال است و با این رویکرد تمامی فعالیت‌های بسیج، منسجم و ساماندهی شده است.

<div id="video-display-embed-code_10526999"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4082107/10526999?width=600&height=350"></script></div>



رئیس سازمان بسیج سازندگی افزود: تمامی قرارگاه‌های جهادی در سطح کشور به امکانات مورد نیاز تجهیز شده اند.

سردار زهرایی با بیان اینکه یکی از اولویت های کاری بسیج سازندگی آبرسانی به روستا هاست گفت: سال گذشته با دولت تفاهم نامه داشتیم که به بیش از 9 هزار روستا در طی چهار سال آبرسانی کنیم که اکنون برای بیش از 3 هزار روستا انجام شده است.

وی یکی دیگر از طرح های مهم در دست اجرای بسیج سازندگی را آبخیز تا جالیز عنوان کرد و گفت: 19 میلیون هکتار برای طرح آبخیز تا جالیز در نظر گرفته شده است، چراکه ایران همیشه با مشکل کم آبی مواجه بوده و حفر قنات هم راهی برای مبارزه با این مشکل است.

زهرایی افزود: احداث یک هزار استخر بزرگ، 200هزار کیلومتر کانال کشی و احیای 10هزا قنات، از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده این طرح است.

به دنبال احیای طرح‌های اقتصاد مقاومتی بسیج با سپاه هستیم و از گروه‌های جهادی نیز می‌خواهیم تا اولویت‌های محرومیت زدایی در بخش‌های تامین آب شرب، آبرسانی، ساخت مسکن محرومان، ایجاد پنل خورشیدی و سایر موارد را دنبال کنند.

نظر شما