شناسهٔ خبر: 63914790 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

دانشجویان باید مطالبه گر باشند

خبرگزاری صدا و سیما

استاندار خراسان جنوبی: برای حل مشکلات استان دانشجویان باید مطالبه گر باشند.

صاحب‌خبر -

دانشجویان باید مطالبه گر باشند
به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای خراسان جنوبی، آقای قناعت در آیین گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه صنعتی بیرجند ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدای دانشجو گفت: فعالیت‌های دانشجو در سه بخش ارتباط دانشجو با دانشگاه، فعالیت تشکل‌های دانشجویی و ارتباط با فضا‌های خارج از دانشگاه، تقسیم بندی می‌شود.


وی افزود: دانشجویان فقط به درس اکتفا نداشته باشند و به موضوع‌های دیگر از جمله ورزشی و فناورانه نیز بپردازند.


استاندار خراسان جنوبی به برگزاری تریبون آزاد دانشجویی تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه درآستانه انتخابات هستیم لازم است تریبون آزاد برگزار کنیم و جوان دانشجو در تراز جمهوری اسلامی همیشه باید نقد داشته باشد و انتقاد قشر فرهیخته دانشجو سبب پویایی و تحرک مسئولان می‌شود.


آقای قناعت با تاکید بر اینکه تشکل‌های دانشجویی باید فعال‌تر از قبل باشند افزود: دانشجو همچنین باید دارای ایده و نظر باشد به گونه‌ای که در فضا‌های خارج از دانشگاه باید نظر و ایده بدهد.


وی با اشاره به اینکه در کشور فرانسه که به اصطلاح مهد آزادی بیان است اگر بخواهند شعار دهند باید در چهارچوب خاص و قوانین خاص صورت گیرد گفت: اگر حریم‌های دینی و امنیتی و ملی رعایت شود و در چهارچوب خاص باشد قطعا پای حوزه امنیت باز نمی‌شود.


استاندار با بیان اینکه دانشجویان برای حل مشکلات استان باید مطالبه گر باشند افزود: به عنوان مثال یک موضوع هتل کویر است که سالهاست بر زمین مانده و رها شده و باید برای اینگونه موضوع‌ها تصمیم گرفت.


آقای قناعت افزود: موضوع راه آهن هم از دیگر مطالبات استانی است.


وی گفت: انتظار است که جریان دانشجویی فرهیختگی خود را حفظ کند و مراقب انحرافات باشند.


استاندار افزود: در خصوص اشتغال طرح نخبگان سهمیه ۱۲۰ نفری به استان اختصاص داده شده که این طرح بر اساس نیاز صنعت استان است و دولت ارتباط بین صنعت و دانشگاه را در دستور کار قرار داده است.


آقای قناعت گفت: حمایت تسهیلاتی از شرکت‌های فناوری در دستور کار است و کمک‌هایی کرده ایم.


استاندار افزود: برای خوابگاه خواهران دانشگاه صنعتی بیرجند در برنامه ۱۴۰۲ هست و ده درصد اعتبار تخصیص داده شده است و ساختمان ورزشی را نیز پیگیری می‌کنیم.


حضور مهمان‌های کشوری در دانشگاه، برگزاری تریبون آزاد، تخصیص بودجه لازم برای بازدید از معادن استان‌های دیگر، احداث خانه شطرنج، توجه به تربیت بدنی و احداث سالن برای ورزش و کمبود فضای سبز دانشگاه از جمله مشکلات و خواسته‌های نمایندگان تشکل‌های دانشجویی و دانشجویان بود.

نظر شما