شناسهٔ خبر: 63912413 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

حفظ سلامت عمومی، خط قرمز سازمان بازرسی

بازرس کل استان تهران از تشکیل پرونده قضایی برای مدیران یک مجموعه دامپروری به علت مشاهده آلودگی دامی در آن خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اختصاصی خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، افشین سهراب‌خان رئیس بازرسی منطقه یک کشور و بازرس‌کل استان تهران در مورد مشاهده آلودگی دامی در یک دامداری بزرگ که ۴۵۰ راس دام در آن نگهداری می‌شود گفت: هفته گذشته دامپزشکی استان تهران در گزارشی به بازرسی تهران از همکاری نکردن یک مجموعه دامپروری برای امر خون‌گیری از دامها در فشافویه تهران خبر داد.

<div id="video-display-embed-code_10526338"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4081913/10526338?width=600&height=350"></script></div>

سهراب‌خان ادامه داد: به دلیل اینکه این موضوع با سلامت جامعه در ارتباط است، بازرسی تهران وارد عمل شد و با حضور در آن مجموعه دامی، شرایط خون‌گیری را برای دامپزشک فراهم کرد. بعداز خون‌گیری و تکمیل فرایند آزمایش از دام‌ها، مشخص شد ۸۰ راس گاو آلودگی دامی دارد که باید به سرعت ذبح و از چرخه تولید فرآورده‌های لبنی و گوشتی خارج شوند.

بازرس‌کل استان تهران به همکاری نکردن مدیران آن مجموعه دامی هم اشاره داشت و افزود: به دلیل همکاری نکردن مدیران در شناسایی و مشخص نشدن وضعیت ۸ راس از آن دام‌های آلوده، برای این افراد پرونده قضائی تشکیل شد.

وی حفظ سلامت جامعه را خط قرمز بازرسی برشمرد و از برخورد قضائی با متخلفان گفت.

<div id="video-display-embed-code_10526343"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4081913/10526343?width=600&height=350"></script></div>

مسعود محمدیان، مدیرکل دامپزشکی استان تهران هم در مورد این تخلف گفت: مطابق طرح مبارزه با بیماری‌های دامی و جلوگیری از سرایت بیماری‌ها، در همه دامداری‌های صنعتی و نیمه‌صنعتی؛ اقدام به خون‌گیری و آزمایش‌های لازم می‌شود.

محمدیان ادامه داد: مدتی قبل در یکی از دامداری‌های استان تهران، بیماری تب مالت مشاهده شد که به طور کتبی به صاحب دامداری اعلام شد این دام‌ها باید به سرعت به کشتارگاه منتقل شوند، اما صاحب دامداری از این امر امتناع کرد.

مدیر‌کل دامپزشکی استان تهران از ورود بازرسی استان تهران با دستور قضایی به این پرونده گفت و افزود: بعد از ورود دستگاه قضایی، کشتار و امحاء دام‌ها با رعایت قوانین مدون در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شد.

نظر شما