شناسهٔ خبر: 63898437 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پیکر شهید سید حسن ابطحی در قم تشییع شد

خبرگزاری صدا و سیما

جمعی از مردم مومن و انقلاب قم امروز پیکر روحانی شهید حجت الاسلام سید حسن ابطحی را تشییع کردند.

صاحب‌خبر -

پیکر شهید سید حسن ابطحی در قم تشییع شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، پیکر شهید حجت‌الاسلام «سید حسن ابطحی» جانباز ۷۰ درصد دوران دفاع مقدس عصر امروز در قم تشییع و در جوار همرزمان شهیدش در گلزار شهدای علی بن جعفر علیه السلام به خاک سپرده شد.

حجت‌الاسلام ابطحی از شاگردان حضرت امام خمینی رحمت الله علیه در نجف اشرف بود که به دست مبارک ایشان معمم شد.

آن شهید بزرگوار فعالیت‌های انقلابی را از همان ۱۵ خرداد سال ۴۲ آغاز کرد و از یاران صدیق حضرت امام رحمت الله علیه در روز‌های انقلاب بود.

ایشان به همراه شهید دل آذر تصویر شاه ملعون را از حرم مطهر کریمه اهل بیت سلام الله علیها پایین کشیدند و عکس امام خمینی رحمت الله علیه را نصب کردند.

شهید حجت الاسلام ابطحی در فروردین سال ۱۳۶۰ در همان سال‌های اول جنگ تحمیلی عازم جبهه‌ها شد و در تیرماه همان سال بر اثر اصابت تیر توسط منافقین کوردل در باختران به درجه جانبازی نائل آمد.

وی از نیرو‌های انقلابی و همیشه در صحنه بود و در طول سال‌های بعد از انقلاب ضمن تحصیل در دروس حوزوی خدمت‌رسانی به مردم و سرکشی از خانواده‌های معظم شهدا را در برنامه خویش داشت.

پیکر مطهر این جانباز شهید بعداز ظهر امروز از مسجد المهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف در خیابان آذر قم به سمت گلزار شهدای علی بن جعفر علیه السلام تشییع و در کنار همرزمان شهیدش به خاک سپرده شد.

نظر شما