شناسهٔ خبر: 63895106 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

رئیسی: دانشجو باید نسبت به اصلاح امور حساس باشد/دانشگاه نباید به باشگاه احزاب سیاسی تبدیل شود

رئیس جمهور در مراسم روز دانشجو در دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه دانشجو فقط در روز دانشجو نباید مورد توجه قرار بگیرد، گفت: دانشجو باید نسبت به اصلاح امور حساس باشد

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، سید ابراهیم رئیسی در مراسم بزرگداشت روز دانشجو که در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد،‌اظهار کرد: دانشگاه مرکز تولید علم است و به کشور قدرت می‌دهد،‌ کشورهای قدرتمند نیز با استفاده از همین ظرفیت دانشگاهی به ترقی کردند، نیروهای آموزش دیده،‌دانشمند،‌ نخبه و کسانی که هم تخصص و تعهد دارند می‌تواند در عرصه‌های مختلف تحول ایجاد کنند.

وی افزود: قدرت علمی پیشرفت و توسعه کشور است،‌قدرت علمی برای کشور یکی از مولفه‌های قدرت محسوب می شود و توانمندی کشور علم ودانش فناوری اهمیت دارد؛ آینده ایران را استفاده از  علم و دانش و تخصص و تعهد رقم خواهد زد ودانشگاه متکلف این مسئولیت مهم است.

رئیس جمهور با بیان اینکه دانشگاه تحول آفرین است،‌ بیان کرد: دانشگاه اتاق فکر و اندیشه ورزی برای دولت است،‌ دانشگاه می‌تواند این تحول را رصد کند و مسیر را برای رسیدن به اهداف ترسیم کند.

رئیسی همچنین دانشگاه را کانون فضیلت خواهی، اخلاق، ادب و کرامت انسانی و توجه به دیگران و خداخواهی و توجه به اجرای قانون و عدالت دانست و تصریح کرد: جنببش دانشجویی، جنبش ضد استبداد و ضد استعمار است‌. دانشجوی سیاسی و فعال و جریان جنبش دانشجویی، جنبشی است که می‌تواند ضد استبداد داخلی و استعمار خارجی باشد.

وی همچنین با اشاره به ناآرامی ها و بلوای سال گذشته و تاکید بر تلاش دشمن برای اخلال در دانشگاه ها که محل  کسب علم و معرفت هستند گفت: سال گذشته دیدید که دانشگاه هدف بود، اما باید صمیمانه از دانشجویان، اساتید و مدیران تشکر کنم که دشمن را ناکام گذاشتند و نگذاشتند به اهداف پلیدش برسد و او را ناامید کردند.

رئیسی  در ادامه تاکید کرد: دانشگاه سیاسی است اما سیاست‌کار نه؛ سیاسی یعنی اینکه نسبت به جامعه خود و نیازهای آن شناخت دارد؛برخی‌ها فکر می‌کنند سیاسی بودن دانشگاه به معنای این است که دانشگاه به باشگاه احزاب سیاسی و دانشجویان پیاده‌نظام سیاسیون تبدیل شوند، ما این را سیاسی بودن دانشگاه نمی‌دانیم.

وی تبین کرد: وظیفه دانشگاه پرورش عالم و نخبه و چهره‌های محقق و پژوهشگر است اما متاسفانه دانشگاه و کشور گرفتار مدرک گرایی شده است.

برچسب‌ها:

نظر شما