شناسهٔ خبر: 6387775 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: پانا | لینک خبر

تجلیل از راویان هنری نهضت امام حسین(ع)در نمایشگاه قرآن کریم

خبرگزاری پانا:آیین تجلیل از راویان هنری نهضت امام حسین(ع) دوشنبه 22 تیر پس از نمایش فیلم سینمایی رستاخیز برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگارپانا،فیلم «رستاخیز» با حضور حسین نوش آبادی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علیرضا تابش مدیر بنیاد سینمایی فارابی، برزین ضرغامی مدیرکل ارشاد استان تهران و رییس نمایشگاه قرآن، محمد حمزه زاده مدیر موسسه فرهنگی هنری سوره و سردار ریوندی فرمانده سپاه تهران و با حضور عوامل فیلم دوشنبه 22 تیر در سالن خلیج فارس باغ موزه دفاع مقدس به نمایش در آمد.

مومنی شریف رییس حوزه هنری در مراسم تجلیل از راویان هنری نهضت امام حسین(ع) گفت: هر هنری که با امام حسین(ع) و نهضت عاشورا پیوند خورده باشد جاودانه خواهد شد خوشا به سعادت عوامل فیلم رستاخیز که در این مهم شرکت داشتند.

مومنی شریف، تولید فیلم رستاخیز را نشان دهنده بلوغ و رشد سینمای ما دانست و گفت: فیلم هایی با این کیفیت بالا و منطبق با استانداردهای جهانی دلیل این مدعاست؛ در عین حال، این فیلم زمانی ساخته شده و زمانی به نمایش در می آید که ما شاهد جنگ بین دو اسلام هستیم؛ اسلامی که امام (ره) با عنوان اسلام ناب محمدی از آن یاد می کردند و اسلام اموی و اسلام آمریکایی که این فیلم خیلی خوب به آن پرداخته و بهتر از این نمی شد به لحاظ تاریخی این دو پدیده را بررسی کرد .

وی با اشاره به صرف 10 سال زمان برای ساخت فیلم رستاخیز گفت: خوشبختانه ایران با ساخت فیلم هایی درباره زندگینامه انبیاء و تاریخ اسلام جایگاه مناسبی در منطقه و سینمای جهان پیدا کرده است در عین حال رقبای ما بیکار نشسته اند و اگر ما فیلمی در باره امام حسین(ع) نسازیم حتما آنها با تفکرات خود خواهند ساخت! ان شا ءالله اول از همه این فیلم مورد رضایت پیامبر گرامی اسلام(ص) قرار بگیرد.

رییس حوزه هنری با بیان اینکه امیدوارم اتفاق هایی که در داخل می افتد مانع از این نشود که ما فرصت ها را از دست بدهیم، تصریح کرد: عمده مسائلی که اشاره می کنند معطوف به نسخه نخست این فیلم است که با شنیدن انتقاد منتقدان 40 دقیقه از فیلم کم شده است . البته در مواردی هم به فیلم آسیب زده ، اما به هر حال عوامل فیلم به این نگاه ها احترام گذاشته اند و بخشی از فیلم را حذف کرده اند ، در عین حال همه ما می دانیم یک دقیقه کم کردن از فیلم برای کارگردان بسیار سخت است چه برسد به 40 دقیقه از فیلم.

مومنی شریف افزود: امیدوارم جو این چنینی که اغلب حتی بدون دیدن فیلم هم شکل می گیرد مانع از این نشود که هنرمندان ما انگیزه ورود به ساخت چنین فیلم هایی را نداشته باشند . همچنین دوباره همت سینمای ما پرداختن به فیلم های عشق مثلثی و عروسی نشود. امیدوارم این دوستان که مسلما نیت خیر هم دارند واقع بین باشند گمان می کنم هم اکنون منتقدان هم فیلم را ببینند راضی خواهند بود.

در ادامه این مراسم از محمدرضا سنگری نویسنده و پژوهشگر ، شهرام اسدی کارگردان، داود فتحعلی بیگی استاد نمایش های آیینی، علی شیرازی خوشنویس، سید حسین فدایی حسین نمایش نامه نویس و احمدرضا درویش مستندساز جنگ قدردانی و تجلیل شد.

نظر شما