شناسهٔ خبر: 63869897 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

در حال به روز رسانی...

شصتمین روز جنگ غزه/ اصابت موشکهای مقاومت به تل آویو/نظامیان کشته شده اعلام شده اسرائیل به 408 نفر رسید/قسام 10 نظامی اسرائیلی را از پای درآورد

در شصتمین روز از جنگ رژیم اشغالگر علیه نوار غزه نیروهای اشغالگر به حمله زمینی و بمباران سراسر منطقه نوار غزه را ادامه دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش جماران، در شصتمین روز از جنگ رژیم اشغالگر علیه نوار غزه نیروهای اشغالگر به حمله زمینی و بمباران سراسر منطقه نوار غزه را ادامه دادند.

مقاومت فلسطین نیز در همه محور به نبرد با اشغالگران ادامه می دهد و تلفات سنگینی به اشغالگران وارد می کند.

 

جدیدترین تحولات جنگ غزه:

 

 

شمار نظامیان کشته شده امروز رژیم اشغالگر در غزه به 7 نفر و در مجموع به 408 نفر افزایش یافت

ارتش رژیم اشغالگر اعلام کرد که دو فرمانده دیگر این رژیم در نبردهای شمال نوار غزه توسط مقاومت فلسطین کشته شدند و بدین ترتیب شمار نظامیان اسرائیلی که امروز توسط مبارزان فلسطنیی کشته شدند به 7 نفر رسید.

همچنین در مجموع تا کنون 84 نظامی ارتش رژیم اشغالگر در  جنگ زمینی در غزه و 408 نظامی از زمان آغاز طوفان الاقصی تا کنون توسط مقاومت فلسطین کشته شده اند.

 

هرج و مرج در نشست خانواده اُسرا با نتانیاهو

منابع خبری گزارش دادند در نشست برگزار شده میان نخست وزیر رژیم صهیونیستی با خانواده اُسرا در غزه، هرج و مرج روی داده و خانواده اُسرا این نشست را ترک کرده‌اند.

منابع خبری از هرج و مرج در جلسه برگزار شده میان خانواده اُسرا در غزه با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی خبر دادند.

شبکه 12 رژیم صهیونیستی خبر داد که نتانیاهو در این نشست به خانواده اُسرا اطلاع داده که وی نمی‌تواند همه آنها را بازگرداند.

این شبکه خبری صهیونیستی گزارش داد پس از ابراز ناتوانی نتانیاهو از بازگرداندن اُسرا، در این جلسه هرج و مرج روی داده و خانواده اُسرا از این نشست خارج شدند.

همزمان با این اتفاقات، تظاهرات علیه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم نیز ادامه دارد. معترضان اسرائیلی روز گذشته در پنجاه و نهمین روز جنگ غزه، با برگزاری تظاهراتی جدید، بار دیگر خواستار برکناری او شدند و بر از سرگیری مذاکره برای آزادی اسرای صهیونیست، تأکید کردند.

رژیم صهیونیستی در عین حال که بر آزاد کردن اسرای خود نزد حماس تأکید می کند از سویی دیگر بر گسترده کردن دامنه جنگ با حماس نیز اصرار دارد. این رژیم از دو روز پیش بدون کسب دستاوردی قابل ذکر در شمال نوار غزه، به سمت جنوب رفته و در حال توسعه درگیری زمینی در جنوب نوار غزه است.

تامیر پاردو رئیس پیشین موساد در گفت‌وگو با شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اذعان کرد که «حماس با آتش‌بس موقت، کارت قدرتمندی به دست آورد» و تل‌آویو برای آزادی اسرایش از غزه، باید تاوان سنگینی بپردازد.

 

ارتش لبنان: در حمله توپخانه ای اسرائیل یک نظامی ارتش لبنان به شهادت رسید

ارتش لبنان اعلام کرد که در حمله توپخانه ای رژیم اشغالگر به یک مرکز ارتش لبنان در منطقه مرزی «العدیسه» یک نظامی ارتش لبنان به شهادت رسید و 3 نظامی دیگر زخمی شدند.

 

گردان های قسام:6نظامی اسرائیلی را در خان یونس شکار کردیم

گردان های قسام شاخه نظامی جنبش حماس اعلام کرد که مبارزان این گروه با استفاده از تفنگ های ساخت داخل«الغول» توانستند که 6 نظامی اسرائیلی را در محور شرق شهر خان یونس شکار کنند و به شکل قطعی آنها را مورد اصابت قرار دهند.

گردان های قسام 10 نظامی اسرائیلی را کشت

گردان های قسام شاخه نظامی حماس اعلام کرد که مبارزان این گروه توانستند که 10 نظامی اسرائیلی را فاصله صفر در محور شرق خان یونس به هلاکت برسانند.

 

وزیر دفاع انگلیس دخالت در جنگ غزه را تأیید کرد

پرانت شاپس وزیر دفاع انگلیس تأکید کرد که کشورش  پروازهای شناسایی پهپادی و غیر مسلحانه بر فراز  دریای مدیترانه انجام خواهد داد و این پروازها حریم هوایی سرزمین های اشغالی و غزه را شامل می شود.

 

حمله موشکی قسام به اتاق فرماندهی اسرائیل در جنوب غزه 

گردان های قسام شاخه نظامی جنبش حماس اعلام کرد که اتاق عملیات دشمن اسرائیلی را در محور جنوبی شهر غزه را با سامانه موشکی کوتاه برد«رجوم»مورد حمله قرار داد.

 

 

شبکه 12 تلویزیون اسرائیل: 10 انفجار تل آویو را به لرزه در آورد

 

شبکه 12 تلویزیون اسرائیل اعلام کرد که سامانه گنبد آهنین تلاش کرده است که موشک های فلسطینی را در آسمان تل آویو رهگیری کند.

این شبکه تأکید کرد که شاهدان عینی گفتند که نزدیک به 10 انفجار مهیب شهر را به لرزه در آوردند.

در همین حال، خبرنگار الجزیره گزارش داد که آمبولانس های اسرائیلی و تیم های امدادرسانی به مکان هایی که در آنها موشک اصابت کرده است گسیل شده اند.

در تحولی دیگر، گردان های قسام نیز اعلام کرد که در واکنش به جنایت های اسرائیل در نوار غزه و کشتار غیرنظامیان، تل آویو را موشک باران کرده است.

 

یک موشک داخل شهر عسقلان اصابت کرد

به گزارش خبرنگار الجزیره، شهر عسقلان توسط مقاومت فلسطین موشک باران شده است و سامانه های دفاع موشکی در این شهر فعال شده اند اما یک موشک داخل مرزهای شهر اصابت کرده است.

این خبرنگار گفت که آژیرهای خطر در شهر عسقلان به صدا در آمده اند.

 

فایننشال تایمز: تونلهای غزه بزرگتر از شبکه متروی لندن هستند/حماس شهرهای زیرزمینی شاخته است

یک مسئول نظامی اسرائیلی به روزنامه فایننشال تایمز گفت که تونل های حماس بر اساس تخمین ارتش رژیم اشغالگر بزرگتر از شبکه متروی لندن هستند.

این مسئول نظامی گفت که کلمه تونل برای توصیف آن چه حماس درست کرده است درست نیست بلکه باید گفت که حماس شهرهای  زیرزمینی ساخته است.

این مسئول نظامی اسرائیلی تأکید کرد که نابودی این تونل ها بیشتر شبیه یک عملیات تخیلی -علمی است. 

وی فاش کرد که آمریکا کمکی به ارزش 320 میلیون دلار برای فناوری های جنگ با تونل ها به اسرائیل داده است اما فایده ای نداشته است.

 

کشته شدن 2 فرمانده ارتش اسرائیل شمار کشته شدگان امروزش را به 5 نفر افزایش داد

ارتش رژیم اشغالگر اعلام کرد که دو فرمانده این رژیم که یکی از آنها معاون فرمانده یگان است در نبردهای  امروز در غزه به دست مقاومت فلسطین کشته شدند. بدین ترتیب شمار نظامیان کشته شده  اعلام شده امروز اسرائیل در نبردهای غزه به 5 نفر افزایش یافت.

 

گاردین: حماس برای حمله هفتم اکتبر با کمک جاسوسها در سرزمین های اشغالی برنامه ریزی کرده است

روزنامه گاردین انگلیس به نقل از  ارتش رژیم اشغالگر نوشت که جنبش حماس برای حمله 7اکتبر به مدت چندین سال برنامه ریزی کرده و نقشه های کامل و با جزئیات را به کمک جاسوس ها داخل سرزمین های اشغالی ترسیم کرده است.

 

وکلای مدافع هلندی برای توقف صادرات قطعات جنگنده ها به اسرائیل به دادگاه روی می آورند

 روزنامه تایمز آف اسرائیل نوشت که وکلای مدافع هلندی برای توقف صادرات قطعات جنگنده ها به رژیم اسرائیل به دادگاه روی می آورند.

 

بحران آب در غزه 

شهرداری غزه به الجزیره گفت که بیشتر چاه های آب غزه طی چند ساعت دیگر آب پمپاژ نمی کنند. نرسیدن سوخت به نوار غزه بیشتر فعالیت ها را در این منطقه با بحران مواجه کرده است.

 

بمباران جنوب لبنان توسط هواپیماهای اسرائیلی

خبرنگار المنار گزارش داد که هواپیماهای رژیم اشغالگر اطراف روستاهای «الناقوره»،«عیتا الشعب» و «رامیا» در جنوب لبنان را بمباران کردند.

 

بازداشت 40 فلسطینی دیگر در کرانه باختری

باشگاه اسیر فلسطینی اعلام کرد که نیروهای اشغالگر از دیشب تا امروز صبح سه شنبه 40 فلسطینی را بازداشت کردند. بدین ترتیب شمار فلسطنیی های بازداشت شده توسط رژیم اشغالگر در کرانه باختری از هفتم اکتبر تا کنون به 3هزار و 350 نفر رسید.

 

یونیسف: بیمارستان های غزه تبدیل به میدان های نبرد شده اند

سخنگوی یونیسف اعلام کرد که بیمارستان های غزه تبدیل به میدان های نبرد شده اند.

این سخنگو افزود که شرایط برای ارائه خدمات و کمک ها داخل غزه بسیار سخت است و اوضاع در آن جا مبهم و کشنده است.

سخنگوی یونیسف تصریح کرد که بمباران ها مانع ارائه کمک های انسانی به داخل غزه شده است و آب و غذا در این منطقه وجود ندارد.

یونیسف تأکید کرد که مردم غزه نیاز به آب، غذا و دارو به شکل فوری دارند.

سخنگوی یونیسف تأکید کرد که کودگان در غزه با استخوان های شکسته و با ترکش هایی که بدن های شان را زخمی کرده است و بدون غذا به بیمارستان ها می آیند.

 

 

موشک باران یک پادگان نظامی اسرائیلی در مزارع شبعا در جنوب لبنان

خبرنگار الجزیره گزارش داد که 10 موشک از جنوب لبنان به سمت پادگان نظامی«زبدین» اسرائیل در «مزارع شبعا»ی اشغالی شلیک شده است.

 

گلوله باران و بمباران شدید منطقه رفح در جنوب غزه

منابع فلسطینی اعلام کردند که منطقه رفح در جنوب نوار غزه در معرض بمباران و گلوله باران شدید توسط ارتش رژیم اشغالگر همزمان قرار دارد.

 

مقاومت فلسطین ارتش رژیم اشغالگر را از مناطق شمال غربی شهر غزه عقب راند

 

خبرنگار الجزیره گزارش داد که ارتش رژیم اشغالگر در پی درگیری های شدید با مقاومت فلسطین مجبور شد از مناطق شمال غربی شهر غزه عقب نشینی کند.

پیش از این گردان های عز الدین قسام با انتشار اطلاعیه ای از انهدام ۲۸ دستگاه خودروی نظامی ارتش رژیم صهیونیستی ظرف ۲۴ ساعت گذشته خبر داده بود.

رزمندگان قسام تعدادی از نظامیان صهیونیست را هم از فاصله صفر هدف قرار داده و در راستای مقابله با حملات زمینی این نظامیان، عملیات قهرمانانه دیگری را ثبت کرده و در پنجاه و نهمین روز از عملیات طوفان الاقصی، مواضع دشمن را زیر آتش گرفتند.

در این اطلاعیه آمده است که رزمندگان قسام ظرف ۲۴ ساعت گذشته، در همه محورهای درگیری در غزه، ۲۸ دستگاه خودروی نظامی ارتش رژیم صهیونیستی را هدف قرار داده و منهدم کردند یا خسارات کلی و جزئی به آنها وارد کردند. آنها همچنین با موشک های ضد زره و نارنجک های ضد نفر مواضع دشمن را هدف قرار دادند و از فاصله صفر با نظامیان دشمن درگیر شده و تعدادی از آنها را به هلاکت رساندند.

گردان های قسام در اطلاعیه دیگری اعلام کردند که با حمله به مواضع صهیونیست ها در منطقه بیت حانون، از طریق تونل های قسامی، شماری از افراد دشمن را به هلاکت رسانده یا مجروح کردند.

رزمندگان قسام همچنین یک دستگاه تانک صهیونیستی را در غرب جبالیا با راکت «یاسین ۱۰۵» هدف قرار دادند.

 

30 شهید به بیمارستان ناصر در خان یونس رسیدند

یک منبع پزشکی گفت که 30 شهید و ده ها زخمی در پی بمباران های پیوسته ارتش رژیم اشغالگر، به بیمارستان «ناصر» در خان یونس رسیدند.

 

در بمباران خانه ای در اردوگاه نصیرات 10 فلسطنیی شهید شدند

خبرنگار الجزیره گزارش داد که در اثر حمله هوایی رژیم اشغالگر به خانه ای در اردوگاه نصیرات در مرکز نوار غزه 10 فلسطینی شهید شدند.

 

بیمارستان کمال عدوان در محاصره تانک ها و تک تیراندازان اسرائیلی

مدیر کل بیمارستان ها در نوار غزه گفت که 108 شهید و ده ها زخمی در بیمارستان کمال عدوان هستند.

وی افزود که تانک های اسرائیلی این بیمارستان را به محاصره خود در آورده اند و تک تیراندازان اشغالگر نیز به هر کسی که تکان بخورد تیراندازی می کنند.

این مسئول فلسطینی تأکید کرد که بیش از 7هزار آواره داخل بیمارستان کمال عدوان هستند.

وی تصریح کرد که برق بیمارستان به طور کامل قطع شده است. 

 

ادامه بمباران و گلوله باران مناطق مسکونی و اردوگاه آوارگان در غزه

خبرنگار الجزیره اعلام کرد که در نتیجه گلوله باران توپخانه ای شرق اردوگاه «المغازی» در مرکز غزه شماری از شهروندان فلسطینی زخمی شدند.

همچنین هواپیماهای اسرائیلی سلسله حملاتی را علیه اردوگاه های «النصیرات» و «المغازی» و مناطق «دیرالبلح» و اطراف بیمارستان المعمدانی در شهر غزه انجام دادند که در نتیجه آن شماری از شهروندان فلسطینی شهید یا زخمی شدند.

 

رژیم اشغالگر یک مسجد را در خان یونس منهدم کرد

خبرنگار الجزیره گزارش داد که ارتش رژیم اشغالگر یک مسجد را در منطقه «بطن السمین» در شهر خان یونس در جنوب نوار غزه بمباران و منهدم کرد.

 

4 نظامی اسرائیلی در نبردهای مرکز غزه به شدت زخمی شدند

سخنگوی ارتش رژیم اشغالگر اعلام کرد که 4 افسر و سرباز از نیروهای چتر باز  این رژیم در نبردهای مرکز نوار غزه طی شب گذشته به شدت زخمی شدند. طی دو روز گذشته مبارزان مقاومت فلسطین در غزه 6 نظامی اسرائیلی را در نبردهای غزه از پای در آوردند. هر  چند شمار کشته ها و زخمی های ارتش رژیم اشغالگر بسیار بالاتر از چیزی است که این رژیم به شکل چکه ای اعلام می کند.

 

کشته شدن ۳ نظامی دیگر اسرائیلی در جنگ غزه

ارتش رژیم اشغالگر امروز سه شنبه اعتراف کرد که یک افسر و دو سرباز این رژیم در درگیری های نوار غزه کشته شدند.

ارتش رژیم اشغالگر روز گذشته نیز اعتراف کرده بود که ۳ نظامی اش در غزه کشته شدند.

بدین ترتیب شمار نظامیان اسرائیلی کشته شده اعلام شده در جنگ غزه از هفتم اکتبر تا کنون به ۴۰۴ نفر رسید.

 

بمباران مدرسه آوارگان در خان یونس

خبرنگار الجزیره گزارش داد که در بمباران مدرسه ای در شرق خان یونس در نوار غزه ده ها فلسطینی زخمی شدند و به بیمارستان «ناصر» منتقل شدند. این مدرسه تعداد زیادی از آوارگان فلسطینی را در خود جای داده است.

این خبرنگار افزود که افراد زیادی در پی بمباران شدید خان یونس در محاصره هستند و درخواست ارسال آمبولانس برای انتقال شهدا و زخمی ها می کنند.

 

یکی از مستحکم ترین مراکز نظامی اسرائیل در شمال فلسطین در حمله حزب الله به شدت آسیب دید

رسانه های اسرائیلی اعلام کردند که این رژیم تحقیقاتی فوری درباره حمله به یک مرکزنظامی در الجلیل در شمال فلسطین اشغالی را آغاز کرده است که آن را بسیار مستحکم توصیف کرده است. این مرکز نظامی در حمله به آن از سمت جنوب لبنان به شدت آسیب دیده است.

 

اخبار مرتبط

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما