شناسهٔ خبر: 63851925 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

یورش رژیم صهیونیستی به رام‌الله و جنین/ بمباران بیمارستان «کمال عدوان» غزه

با ورود به پنجاه و نهمین روز عملیات «طوفان‌الاقصی» شاهد هستیم که آتش‌بس موقت مابین رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت اسلامی فلسطین با کارشکنی و خصومت این رژیم اشغالگر و نامشروع به پایان رسید و حملات و بمباران نوار غزه توسط ارتش «اسرائیل» از سر گرفته شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: پنجاه و نهمین روز از انجام موفقیت‌آمیز و غافلگیرانه عملیات «طوفان‌الاقصی» توسط گروه‌های مقاومت اسلامی فلسطین علیه رژیم صهیونیستی می‌گذرد و این رژیم اشغالگر و نامشروع پس از آتش‌بسی یک هفته‌ای به بهانه عدم همکاری گروه حماس در تبادل و آزادسازی اسرای اسرائیلی از روز جمعه ۱۰ آذرماه حملات خود به نوار غزه و بمباران این شهر را از سر گرفته است.

یورش رژیم صهیونیستی به رام‌الله و جنین/

تشدید حملات هوایی و توپخانه‌ای علیه غزه

شبکه فلسطین الیوم گزارش داد که حملات جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی در شب گذشته و نخستین ساعات صبح امروز همچنان ادامه داشته و متوقف نشده است. این جنگنده‌ها منازل مسکونی در محله «التفاح» واقع در شرق شهر غزه را بمباران کردند. جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به شدت منطقه القراره و شهر «دیرالبلح» واقع در مرکز نوار غزه را بمباران کردند.

در این حملات هوایی منازل مسکونی در نزدیکی مسجد الوادی واقع در منطقه القراره در شرق خانیونس بمباران شدند. همچنین اطراف بیمارستان شهداالاقصی برای دومین بار طی ساعات گذشته بمباران شد و ترکش‌های این حملات در حیات بیمارستان پخش شده است. ورودی بیمارستان کمال عدوان نیز با اصابت یک موشک هدف قرار گرفت و تعدادی شهید و زخمی برجای گذاشت.

یورش رژیم صهیونیستی به رام‌الله و جنین/

حمله گسترده صهیونیست‌ها به کرانه باختری

از سوی دیگر مانند روز‌های گذشته اشغالگران صهیونیست حملات خود را علیه مناطق مختلف کرانه باختری تشدید کرده و به منازل فلسطینی‌ها در اردوگاه الدهیشه واقع در جنوب شرق شهر بیت لحم یورش بردند. منابع محلی اعلام کردند که تک تیرانداز‌های ارتش رژیم صهیونیستی بر روی ساختمان‌های اردوگاه الدهیشه مستقر شده اند.

عناصر اشغالگر همچنین به شهر قلقیلیه یورش بردند. گفته شده است که اشغالگران «مقداد الحوتری»، زندانی تازه آزاد شده فلسطینی را پس از یورش به خانه اش در شهر قلقیلیه در کرانه باختری دستگیر کردند. گردان‌های شهدای الاقصی در این شهر اعلام کرد که خودرو‌های نظامیان اشغالگر را با تجهیزات دست ساز و گلوله‌های سنگین هدف قرار داده است.

یورش رژیم صهیونیستی به رام‌الله و جنین/

یورش رژیم صهیونیستی به رام‌الله و جنین

نیرو‌های رژیم صهیونیستی همچنین به اردوگاه الجلزون در شمال رام‌الله یورش بردند. محله شرقی شهر جنین نیز در ساعات بامداد امروز از حمله صهیونیست‌ها در امان نماند. پس از یورش نیرو‌های اشغالگر به محله شرقی شهر جنین، آژیر خطر در شهر و اردوگاه جنین به صدا درآمد.

رسانه‌های خبری گزارش دادند که نیرو‌های اشغالگر در حالی که با بیش از ۳۰ خودروی نظامی به جنین یورش بردند که همزمان اقدام به دستگیری جوانان این منطقه کردند. اردوگاه عقبه جبر، منطقه الخدیوی، اردوگاه عین السلطان و خیابان قصر هشام در شهر اریحا نیز شاهد حمله اشغالگران صهیونیست بود.

یورش رژیم صهیونیستی به رام‌الله و جنین/

بمباران بیمارستان «کمال عدوان» توسط رژیم صهیونیستی

به پزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، هواپیما‌های رژیم صهیونیستی ساعاتی پیش درب ورودی بیمارستان کمال عدوان در غزه را بمباران کردند که در این جنایت شماری شهید و مجروح شدند. بر همین اساس، المیادین گزارش داده است که هواپیمای صهیونیستی نزدیک دروازه بیمارستان کمال عدوان در بیت لاهیه در شمال نوار غزه شلیک کردند.

تعداد شهدا و مجروحان بمباران این بیمارستان در دقایق اولیه گسترده اعلام شده، اما هنوز آمار دقیقی از شهدای بمباران این بیمارستان اعلام نشده است. این در حالی است که پیش از بمباران، یکی از مسئولان این بیمارستان اعلام کرده بود که امروز ۶۰ شهید و بیش از ۱۰۰ مجروح دریافت کردیم و از کمبود شدید امکانات و تجهیزات به دلیل جنگ رنج می‌بریم.

یورش رژیم صهیونیستی به رام‌الله و جنین/

ویرانی گسترده منازل فلسطینی‌ها توسط رژیم صهیونیستی

شبکه فلسطین الیوم گزارش داد که حملات جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی طی شب گذشته و نخستین ساعات صبح امروز همچنان ادامه داشته و متوقف نشده است. این جنگنده‌ها منازل مسکونی در محله التفاح واقع در شرق شهر غزه را بمباران کردند. جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به شدت منطقه القراره و شهر دیرالبلح واقع در مرکز نوار غزه را بمباران کردند.

در این حملات هوایی منازل مسکونی در نزدیکی مسجد الوادی واقع در منطقه القراره در شرق خان‌یونس بمباران شدند. همزمان با تشدید حملات وحشیانه جنگنده‌های رژیم صهیونیستی، توپخانه ارتش این رژیم نیز شرق شهر غزه را هدف قرار داد.

یورش رژیم صهیونیستی به رام‌الله و جنین/

خسارت۷۰۰ میلیون دلاری صهیونیست‌ها در جنگ غزه

مرکز اطلاع رسانی فلسطین، مدیر بخش آمار‌های سازمان آمار مرکزی فلسطین تاکید کرد که خسارت‌های مستقیم نوار غزه در نتیجه جنگ در ماه نخست حدود ۷۰۰ میلیون دلار برآورد شده است.

«محمد قلالوه» در گفتگو با رادیو «صوت فلسطین» تاکید کرد که تاکنون ۱۴۷ هزار کارگر بخش خصوصی بیکار شدند و ۵۶ هزار مرکز و کارگاه نیز تعطیل شدند. قلالوه پیش‌بینی کرد که فقر در نوار غزه به ۹۰ درصد و بیکاری به حدود ۶۵ درصد برسد. وی همچنین اظهار داشت که نرخ تورم در غزه به حدود ۱۲ درصد رسیده است.

یورش رژیم صهیونیستی به رام‌الله و جنین/

حملات توپخانه‌ای «اسرائیل» به جنوب لبنان

شبکه المیادین گزارش داد که توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی بامداد امروز دوشنبه دست کم ۱۰۰ خمپاره به سمت مناطق اطراف رامیا، بیت لیف، عیتا الشعب و رمیش واقع در جنوب لبنان شلیک کرده است. اشغالگران صهیونیست مناطق نزدیک به الخیام و کفرکلا واقع در جنوب لبنان را با حملات توپخانه‌ای هدف قرار دادند.

این در حالی است که نیرو‌های مقاومت اسلامی لبنان به عملیات ضدصهیونیستی خود علیه اشغالگران در نزدیکی مرز‌های مشترک میان فلسطین اشغالی و لبنان ادامه می‌دهند. روز گذشته نیرو‌های لبنانی دست کم هفت عملیات از جمله هدف قرار دادن منطقه بیت هیلل واقع در سه کیلومتری مرز‌های مشترک انجام دادند.

یورش رژیم صهیونیستی به رام‌الله و جنین/ بمباران بیمارستان «کمال عدوان» غزه

هلاکت نظامیان صهیونیست در درگیری‌های غزه

رویداد دیگر پنجاه و نهمین روز جنگ غزه سانسور شدید میزان تلفات نظامیان ارتش «اسرائیل» است. بر همین اساس، ارتش رژیم صهیونیستی مجدداً با سانسور شدید، آمار بسیار کوچکی از تلفات نظامیان صهیونیست در درگیری‌های زمینی در غزه را منتشر کرد.

ارتش این رژیم اذعان کرد که سه نظامی صهیونیست در درگیری‌های نوار غزه طی روز گذشته به هلاکت رسیده اند. در این درگیری‌ها یک نظامی صهیونیست دیگر به شدت زخمی شده است.

یورش رژیم صهیونیستی به رام‌الله و جنین/ بمباران بیمارستان «کمال عدوان» غزه

هلاکت ۷۵ صهیونیست طی ۲۴ ساعت گذشته

برهام مائیر کارشناس مسائل نظامی اسرائیل در شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت که ما باید اعتراف کنیم حماس پیروز شده است و ادامه روند غرور ارتش، باعث سقوط بیشتر ارتش اسرائیل می‌شود. وی ادامه داد طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۵ خودروی زرهی اسرائیل منهدم شده و اگر اینگونه فرض کنیم که در هر خودرو ۳ نظامی حضور داشته، تعداد تلفات اسرائیل در شبانه روز بالغ بر ۷۵ نفر می‌شود و این تلفاتی است که اسرائیل در تاریخ خود با آن مواجه نشده است.

بر همین اساس هم، سانسور گسترده نظامی در رسانه‌های رژیم صهیونیستی صدای بسیاری از تحلیلگران و کارشناسان اسرائیلی را نیز در آورده و آنها به صورت تلویحی نسبت به حجم بالای بزرگنمایی‌ها و دروغ پردازی‌های بیانیه‌های رسمی و رسانه‌های اسرائیل انتقاد می‌کنند.

یورش رژیم صهیونیستی به رام‌الله و جنین/ بمباران بیمارستان «کمال عدوان» غزه

دام بزرگ مقاومت برای ارتش رژیم صهیونیستی

«فائز الدویری» کارشناس مسائل نظامی و راهبردی در گفتگو با شبکه خبری الجزیره با اشاره به تغییر راهبرد ارتش رژیم صهیونیستی در تمرکز بر محور خانیونس و کاهش ۷۵ درصدی نیروهای نظامی در شمال غزه تاکید کرد که این درگیری برای اسرائیل شدیدتر از مرحله اول خواهد بود، چرا که مقاومت در این شهر دست برتر را در اختیار دارد.

از طرف دیگر، وی ابراز داشت که در جنگ سال ۲۰۱۴ بین گروه‌های مقاومت فلسطین و اسرائیل، ۴۰ درصد از تلفات ارتش اسرائیل در شهر خانیونس اتفاق افتاد و گردان‌های القسام شاخه نظامی جنبش حماس در این منطقه یکی از قدرتمندترین گردان‌های القسام است که تجربه مبارزاتی بالایی دارد.

یورش رژیم صهیونیستی به رام‌الله و جنین/ بمباران بیمارستان «کمال عدوان» غزه

هلاکت ۸ نظامی صهیونیست دیگر در غزه

به گزارش المیادین، مقاومت فلسطین موفق شد در ادامه عملیات زمینی ارتش اسرائیل خسارت‌های زیادی در چندین محور مبارزاتی به رژیم صهیونیستی وارد کرده و از تلاش اسرائیل برای نفوذ به منطقه خان‌یونس جلوگیری کند.

خبرنگار المیادین در غزه گزارش داد که نیرو‌های مقاومت، درگیری‌های شدیدی با دشمن صهیونیستی در محور دیر البلح داشتند تا مانع از قطع ارتباط شمال و جنوب غزه شوند. نیرو‌های مقاومت فلسطین ضمن ایستادگی در برابر دشمن صهیونیستی به ویژه در مناطق شمالی، تلفات زیادی به نیرو‌های ارتش اسرائیل وارد کردند.

یورش رژیم صهیونیستی به رام‌الله و جنین/ بمباران بیمارستان «کمال عدوان» غزه

حمله پهپادی به نیرو‌های آمریکایی در سوریه

نیرو‌های آمریکایی در دهکده سبز سوریه با هواپیما‌های بدون سرنشین هدف قرار گرفتند. دهکده سبز محل استقرار نیرو‌های آمریکایی در حریم نفتی عمر در دیرالزور در شرق سوریه است.

مقاومت اسلامی عراق نیز با اعلام این خبر، هدف قرار دادن پایگاه اشغالگران آمریکایی در دهکده سبز در عمق سوریه با یک پهپاد را تایید کرد و افزود که پهپاد مذکور به اهدافش اصابت کرده است.

یورش رژیم صهیونیستی به رام‌الله و جنین/ بمباران بیمارستان «کمال عدوان» غزه

ارتش رژیم صهیونیستی به دنبال «یحیی السنوار»

«دانیال هانگاری» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی شامگاه یکشنبه گفت که ارتش این رژیم شبانه روز در تلاش برای بازگرداندن اُسرا از نوار غزه است. وی که این سخنان را در جریان یک کنفرانس خبری مطرح می‌کرد، افزود که «با قدرت به تمام تهدیداتی که از تمام جبهه‌ها علیه ما ایجاد شود پاسخ می‌دهیم».

از طرف دیگر، هانگاری اضافه کرد که «در طول شبانه روز دنبال سران حماس از جمله یحیی السنوار و از بین بردن آن‌ها هستیم». سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی افزود که «هدف ما از بین بردن تمام سران حماس در غزه از جمله السنوار است».

واکنش حماس به تهدید صهیونیست‌ها برای ترور فرماندهان

مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین خبر داد، مشاور رسانه‌ای «اسماعیل هنیه»، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس گفت که تهدید دشمن صهیونیستی به ترور رهبران این جنبش در داخل و برخی کشور‌های دوست، اوج بحران سیاسی و میدانی این رژیم را در نتیجه پایداری ملت قهرمان فلسطین و مقاومت دلاور آن می‌رساند.

«طاهر النونو»، تصریح کرد که رهبران حماس که خونشان و خون خانواده‌هایشان با خون ملت صبور فلسطین آمیخته است، ترسی از این تهدیدات ندارند. النونو خاطر نشان کرد که این تهدیدات نقض صریح حاکمیت کشور‌های نامبرده توسط دشمن و مخدوش کردن مستقیم امنیت آن‌ها است که می‌طلبد به سبب آن سران این رژیم به سبب هجمه و تجاوزات خود تحت پیگرد قرار گرفته و بازخواست و محاکمه شوند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما