شناسهٔ خبر: 63868186 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

طرح اسرائیل برای از بین بردن تونل‌های حماس/ انهدام خودروهای زرهی اسرائیل توسط القسام

روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که اسرائیل می‌خواهد از سیستم بزرگی از پمپ آب استفاده کند تا تونل‌های حماس در نوار غزه را از بین ببرد.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، در اواسط نوامبر، ارتش اسرائیل حداقل پنج پمپ آب را در حدود یک مایلی شمال اردوگاه آوارگان الشطی ایجاد کرد که می‌تواند هزاران متر مکعب آب را در ساعت جابجا کند و ظرف چند هفته تونل‌ها زیر آب روند.
 
هنوز مشخص نیست که آیا اسرائیل قبل از آزادی همه اسیرها، از این پمپ‌ها استفاده خواهد کرد یا خیر.
 
وزارت دفاع اسرائیل هنوز در این مورد اظهارنظری نکرده است.
 
وال استریت ژورنال همچنین اعلام کرد که یکی از مقامات نیروهای دفاعی اسرائیل (IDF) از اظهار نظر در مورد این طرح امتناع کرد، اما این روزنامه گفت: «ارتش اسرائیل برای از بین بردن قابلیت‌های حماس به طرق مختلف و با استفاده از ابزارهای مختلف نظامی و فناوری عمل می‌کند.»
 
انهدام خودروهای زرهی صهیونیستی توسط گردان‌های القسام
گردان‌های القسام، شاخه نظامی حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد که ضربات سخت و کاری به دشمن اشغالگر صهیونیستی وارد کرده است.
 
گردان‌های القسام نیروها و ادوات جنگی دشمن صهیونیستی را در شهرک صهیونیست‌نشین ماگین هدف حمله موشکی قرار داد.
 
این گردان همچنین 5 دستگاه تانک و 5 نفربر ارتش رژیم صهیونیستی را در محور شرق غزه با راکت‌های یاسین 105 هدف قرار داده و چند نظامی صهیونیستی را در منطقه شیخ رضوان به هلاکت رسانده‌اند.
 
گردان‌های القسام 3 خودروی زرهی (تانک، نفربر و بولدوزر) را در شرق غزه با راکت‌های ضدزره یاسین 105 هدف قرار داد.
 
گردان‌های قسام اعلام کرد که در 24 ساعت گذشته 30 خودروی زرهی (تانک، نفربر و بولدوزر) اشغالگران اسرائیلی را در محورهای مختلف نبرد در نوار غزه منهدم کرده و نیروها و ادوات جنگی صهیونیست‌ها را در مناطق مختلف با راکت‌های ضدزره و بمب‌های ضدنفر هدف قرار داده است.
 
حملات موشکی القسام به بئر السبع در نقب
در حالی که اشغالگران به عملیات زمینی خود در جنوب به ویژه در خان یونس ادامه می‌دهند، مقاومت برای مقابله با اشغالگران در چندین منطقه با آنها درگیر شده است.
 
هواپیماهای اشغالگر در میان قطعی ارتباطات و اینترنت، کمربندهای آتش را در سراسر بخش شمالی، مرکزی و جنوبی ایجاد کردند.
 
رسانه‌های فلسطینی اعلام کردند که درگیری‌های شدیدی بین مقاومت و ارتش اشغالگر در جنوب دیرالبلح در جریان است. شهرک القراره در شمال شرق خان یونس نیز شاهد نبردهای شدید بین مقاومت و ارتش اشغالگر است.
 
رسانه‌های فلسطینی همچنین گفتند که شلیک گلوله‌های توپخانه‌ای در طول ساعات شب تا امروز بر مناطق شرق، جنوب شرق و شمال خان یونس و همزمان با حملات شدید هواپیماهای نظامی متوقف نشد.
 

نظر شما