شناسهٔ خبر: 63861680 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی

لرستان می‌تواند سهم موثری در صادرات محصولات کشاورزی داشته باشد

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی در حاشیه سفر به لرستان گفت: لرستان می‌تواند سهم موثری در صادرات محصولات کشاورزی به‌ویژه صیفی‌جات به روسیه داشته باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از لرستان، سعید جلیلی ظهر امروز _دوشنبه، سیزدهم آذر_ در بازدید از شهرک گلخانه خرم‌آباد اظهار کرد: لرستان می‌تواند سهم مؤثری در صادرات صیفی‌جات به روسیه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه استان لرستان دارای ظرفیت‌های ارزشمند و در برخی حوزه‌ها کم‌نظیری است که این ظرفیت‌ها ایجاب می‌کند این استان روز به روز سهم بیشتر و موثرتری در رشد شاخص‌های کشور داشته باشد، افزود: مجموعه قطعه‌ای ۵۵ گلخانه دیناروند نمونه‌ای از ظرفیت‌های لرستان در بخش کشاورزی است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه خاطرنشان کرد: علاوه بر ظرفیت‌های خوب در لرستان فرصت‌های مطلوبی نیز در عرصه اقتصاد منطقه داریم که با توجه به اتفاقات اخیر و نوع ارتباط با کشورهای اروپایی یکی از رقبای ایران در عرصه واردات به روسیه کنار گذاشته شده است.

جلیلی گفت: لرستان با بهره‌مندی از این فرصت‌های پیش آمده می‌تواند سهم مؤثری در صادرات صیفی‌جات به روسیه و سایر کشورها داشته باشد و افزایش اشتغال ارزآوری و ارتقای سطح درآمد استان و مردم منطقه را فراهم کند.

وی افزود: اقدامات مؤثری در لرستان انجام شده، اما کافی نیست و نباید به حداقل‌ها اکتفا کرد، چرا که لرستان از ظرفیت‌های ارزشمندی برخوردار است و می‌تواند زمینه‌ساز فرصت‌های اقتصادی بین‌المللی باشد.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی اظهار داشت: دولت دستگاه‌های مربوطه و بانک‌ها نیز باید کمک کنند تا لرستان به نقطه و هدف برنامه‌ریزی شده برسد.

نظر شما