شناسهٔ خبر: 63854735 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سعید جلیلی:

ایران فرصت های مطلوبی در عرصه اقتصاد منطقه دارد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ایران فرصت های مطلوبی در عرصه اقتصادی منطقه دارد و استان هایی مانند لرستان توانمندی های کشاورزی خوبی در این راستا دارند.

صاحب‌خبر -

سعید جلیلی روز دوشنبه در بازدید از شهرک گلخانه ای دیناروند خرم آباد ضمن اشاره به ظرفیت لرستان در صادرات صیفی‌جات به کشورهای همسایه گفت: در پی تحولات منطقه، یکی از رقبای ایران در واردات محصولات کشاورزی به روسیه کنار گذاشته شده است.

وی افزود: اقدامات بسیار خوبی در لرستان صورت گرفته است اما این موارد کافی نیست و نباید به حداقل‌ها اکتفا کرد، چراکه باید با هدفگذاری بلند مدت ، استفاده حداکثری را از ظرفیت‌های خود و فرصت‌های اقتصادی بین المللی داشته باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام مجموعه ۵۵ قطعه‌ای گلخانه دیناروند را نمونه‌ای از ظرفیت‌های لرستان در بخش کشاورزی برشمرد و تصریح کرد: در کنار وجود ظرفیت‌های خوب در استان، فرصت‌های مطلوبی نیز در عرصه اقتصاد منطقه داریم.

جلیلی با اشاره به ظرفیت خوب لرستان در صادرات محصولات کشاورزی افزود: استان می‌تواند از این فضا و فرصت پیش آمده، سهم موثری را در صادرات صیفی‌جات به منطقه داشته باشد که تحقق این مهم، موجب افزایش اشتغال، ارز آوری، رشد و ارتقای سطح درآمد استان و مردم منطقه خواهد شد که در این راستا دولت، دستگاه‌های مربوط و بانک‌ها باید کمک کنند تا استان به نقطه مطلوب دست یابد.

نظر شما