شناسهٔ خبر: 63853550 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

سهم ۴۳ درصدی شرکت واگن‌سازی از پروژه "قطار ملی"

مدیرعامل مجموعه واگن‌سازی تهران گفت: ۴۳ درصد از پروژه قطار ملی توسط شرکت واگن‌سازی انجام می‌شود. همچنین بنا بر برنامه‌‌ریزی انجام شده قرار است ۱۵ رام قطار ۷ واگنه آماده شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علیرضا شیخ‌طاهری؛ مدیرعامل مجموعه واگن‌سازی تهران در گردهمایی که امروز در شرکت واگن‌سازی تهران با حضور محسن هرمزی؛ معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران و سایر نمایندگان بخش‌های مختلف در پروژه قطار ملی برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس پروژه قطار ملی ما بنا داریم این پروژه را به تولید انبوه برسانیم.

مدیر عامل مجموعه واگن‌سازی تهران با اشاره به برنامه‌ریزی جهت تولید 113 قطار ملی گفت: بومی‌سازی و استفاده از دانش مهندسان داخلی از برنامه‌هایی است که برای تولید انبوه قطار ملی استفاده خواهد شد.

وی تصریح کرد: ما امروز میزبان تولیدکنندگان پروژه قطار ملی هستیم کسانی که در این پروژه همکاری نزدیکی را با هم داشته‌اند.

شیخ‌طاهری ادامه داد: پس از عقد قرارداد جهت پروژه قطار ملی، شرکت واگن‌سازی این مسئولیت را برعهده گرفت، گفت: افتخار می‌کنیم که امروز اکثر بازیگران قطار ملی در این گردهمایی حضور دارند.

مدیرعامل مجموعه واگن‌سازی تهران ادامه داد: تلاش ما این است که مسئله بزرگ ناوگان متروی تهران را حل کنیم و جلسه امروز شروعی برای قطار ملی است.

وی گفت: همراهی در بومی‌سازی قطار ملی از موضوعاتی است که مورد توجه شهرداری تهران است و نشست امروز آغازی برای یک کار بزرگ است.

شیخ‌طاهری گفت: 43 درصد از پروژه قطار ملی توسط شرکت واگن‌سازی انجام می‌شود. همچنین بنا بر برنامه‌‌ریزی انجام شده قرار است 15 رام قطار 7 واگنه آماده شود.

به گزارش تسنیم، علی امام؛ مدیرعامل سابق شرکت متروی تهران نیز در این مراسم اظهار کرد: تبلور این تجربه ارزنده را باید در قراردادهای بعدی ببینیم. 2 هزار دستگاه واگن پیش‌بینی شده بود که تا پایان برنامه ششم توسعه وارد ناوگان شوند اما حتی یک واگن هم وارد شبکه مترویی هیچ کلانشهری نشد.

وی تصریح کرد: جای خوشحالی است که شهرداری تهران با جدیت پیگیر قرارداد 630 دستگاه واگن است که با افزایش 25 درصدی این تعداد به 791 واگن رسیده است. هر چند در خصوص قراردادهای اشاره شده درخواست می‌شود که امکان افزایش ظرفیت و پتانسیل واگن‌سازی مورد استفاده قرار بگیرد.

امام گفت: واگن‌سازی پارس از سال 63 فعالیت خود را آغاز کرده و در زمان راه‌اندازی اولین مترو تهران، ساخت بدنه مترو پایتخت را انجام داد.

انتهای پیام/

 

نظر شما