شناسهٔ خبر: 6384779 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

کویت ۲۹ نفر را در مورد دست داشتن در حمله به یکی از مساجد شیعیان تفهیم اتهام کرد

دادستانی کل کویت امروز اعلام کرد ۲۹ نفر از جمله هفت زن را در مورد دست داشتن در حمله ۲۶ ژوئن به یکی از مساجد شیعیان تفهیم اتهام کرده است. در بین آنها دو سعودی هستند که ظن آن می رود به وارد کردن مواد منفجره ای که در حمله استفاده شد دست داشته اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، براساس بیانیه ای که دادستانی کویت منتشر کرد هفت کویتی، پنج سعودی، سه پاکستانی و 13 فرد بدون تابعیت در بین بازداشت شدگان قرار دارند.


در این بیانیه به هویت نفر آخر که فراری است اشاره نشده است.


در بین این افراد، 24 نفر در کویت در بازداشت هستند. پنج تن دیگر نیز محاکمه غیابی خواهند شد. در بین آنها دو سعودی هستند که ظن آن می رود به وارد کردن مواد منفجره ای که در حمله استفاده شد دست داشته اند. این افراد در کشور خود بازداشت شده اند.


حمله 26 ژوئن که گروه ( تکفیری - صهیونیستی ) داعش مسئولیت آن را به عهده گرفت به دست یک عامل انتحاری سعودی در مسجد شیعیان صورت گرفت. این مرگبارترین حمله در تاریخ کویت به شمار می آید. در این حمله 26 نفر کشته و 227 نفر زخمی شدند.


دادستان کویت اعلام کرد دو نفر را به سبب قتل عمد تفهیم اتهام کرده است. دو نفر دیگر در مورد مجهز کردن عامل انتحاری به مواد منفجره تفهیم اتهام شده اند و بقیه متهمان نیز در این مورد که از این حمله مطلع بوده اما به مقامات اطلاع نداده اند، تفهیم اتهام شدند.


دادستان از دستگاه قضایی درخواست کرده است تاریخ آغاز محاکمه آنها را تعیین کند.

نظر شما