شناسهٔ خبر: 63846259 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

با تحولات منطقه و جهان

حمله انصارالله یمن به دو کشتی اسرائیلی در دریای سرخ/ حمله موشکی و پهپادی به نیروهای آمریکا در عراق و سوریه/ اعلام شهادت ۵ نیروی مقاومت عراق توسط آمریکا/ حمله به ناوشکن کارنی آمریکا در دریای سرخ

حمله انصارالله یمن به دو کشتی اسرائیلی در دریای سرخ، حمله موشکی و پهپادی به نیروهای آمریکا در عراق و سوریه، اعلام شهادت ۵ نیروی مقاومت عراق توسط آمریکا، حمله به ناوشکن کارنی آمریکا در دریای سرخ و هشدار السودانی به بلینکن درباره حمله به گروه‌های مقاومت عراق، از مهم ترین خبرها و رویدادهای منطقه ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

صاحب‌خبر -

حمله انصارالله یمن به دو کشتی اسرائیلی در دریای سرخ/ حمله موشکی و پهپادی به نیروهای آمریکا در عراق و سوریه/ اعلام شهادت ۵ نیروی مقاومت عراق توسط آمریکا/ حمله به ناوشکن کارنی آمریکا در دریای سرخ

بین الملل تابناک: حمله انصارالله یمن به دو کشتی اسرائیلی در دریای سرخ، حمله موشکی و پهپادی به نیروهای آمریکا در عراق و سوریه، اعلام شهادت ۵ نیروی مقاومت عراق توسط آمریکا، حمله به ناوشکن کارنی آمریکا در دریای سرخ و هشدار السودانی به بلینکن درباره حمله به گروه‌های مقاومت عراق، از مهم ترین خبرها و رویدادهای منطقه ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

حمله انصارالله یمن به دو کشتی اسرائیلی در دریای سرخ 

نیروهای مسلح یمن در بیانیه‌ای از هدف قرار دادن دو کشتی متعلق به ارتش رژیم صهیونیستی طی صبح روز یکشنبه خبر داد.

به گزارش وبگاه انصارالله، در ادامه بیانیه نیروهای مسلح یمن آمده است: نیروهای مسلح یمن صبح امروز پس از رد پیام‌های هشدارآمیز از سوی دو کشتی «یونیتی اکسپلورر» و «شماره ۹» علیه آنها در تنگه باب المندب عملیات نظامی انجام دادند.

طبق این بیانیه، کشتی اول هدف موشک نیروی دریایی و کشتی دوم، هدف پهپاد نیروی دریایی یمن قرار گرفت.

این بیانیه افزود: عملیات هدف گیری پس از آن انجام شد که دو کشتی پیام‌های هشدار نیروهای دریایی یمن را رد کردند.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: تا زمان توقف تجاوزات اسرائیل به برادران استوار ما در نوار غزه، به جلوگیری از تردد کشتی‌های اسرائیلی در دریای سرخ و دریای عرب ادامه خواهند داد.

نیروهای مسلح یمن دوباره به همه کشتی‌های رژیم صهیونیستی یا کشتی‌های مرتبط با این رژیم هشدار داد، در صورت تخطی از آنچه در این بیانیه و بیانیه‌های قبلی صادر شده توسط نیروهای مسلح یمن آمده است، به هدف قانونی ارتش یمن تبدیل خواهند شد.

این بیانیه پس از آن صادر شد که شبکه خبری الجزیره عصر امروز به نقل از یک مقام پنتاگون نوشت، چند موشک و پهپاد از یمن به سوی ناوشکن آمریکایی کارنی و چند کشتی تجاری در دریای سرخ شلیک شد.

الجزیره همچنین به نقل از منابع دریانوردی یمنی گزارش داد، یکی از کشتی‌هایی که به نظر می‌رسد «اسرائیلی» بوده، توسط انصارالله در دریای سرخ آماج حمله قرار گرفت‌.

همچنین روزنامه انگلیسی تلگراف به نقل از شرکت امنیت دریانوردی «آمبری» نوشت: یک کشتی با پرچم باهاما در سواحل غربی یمن، هدف یک موشک قرار گرفته‌ است.

در همین حال، شرکت دریانوردی رژیم صهیونیستی «تسیم» اعلام کرد که «به دلیل حمله پهپادی به دو کشتی در سواحل یمن، مسیر دریانوردی خود را تغییر دادیم.»

آژانس عملیات تجارت دریایی انگلیس، صبح امروز یکشنبه مدعی شده بود که این آژانس گزارش‌هایی از فعالیت پهپادی و یک انفجار احتمالی در تنگه باب‌المندب در دریای سرخ دریافت کرده است.

این آژانس ادعا کرد که منشا این فعالیت پهپادی یمن است و از کشتی‌ها در نزدیکی این منطقه خواست تا مراتب احتیاط را رعایت کنند.

نیروهای دریایی یمن پیشتر هشدار داده بود که عملیات نظامی علیه کشتی‌ها و منافع دشمن اسرائیلی را تا زمانی که تجاوزات آن به غزه و جنایاتش علیه ملت فلسطین متوقف شود، ادامه خواهند داد.

حمله موشکی و پهپادی به نیروهای آمریکا در عراق و سوریه 

نیروهای مقاومت اسلامی عراق در بیانیه‌ای اعلام کردند، پایگاه عین الاسد در غرب عراق را هدف حمله پهپادی قرار داده‌اند.

مقاومت اسلامی عراق همچنین اعلام کرد، پایگاه نظامیان آمریکایی در روستای الخضراء واقع در شمال شرق سوریه را نیز هدف حمله پهپادی قرار داده است.

مقاومت اسلامی عراق با موفقیت آمیز خواندن این حملات اعلام کرد، در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه این حملات را انجام داده است.

در همین رابطه، کانال تلگرامی صابرین نیوز اعلام کرد، حملات موشکی نیز به پایگاه نظامیان آمریکایی در میدان نفتی عمر واقع در شمال شرق سوریه انجام شده است.

اعلام شهادت ۵ نیروی مقاومت عراق توسط آمریکا 

 عراق با انتشار بیانیه‌ای از شهادت پنج تن از نیروهای خود خبر داد و تأکید کرد: این شهدا در جنگ حق علیه باطل ـ که در نیروهای آمریکای اشغالگر در عراق مجسم شده است ـ به شهادت رسیده‌اند.»

مقاومت عراق همچنین به نیروهای آمریکایی هشدار داد که باید منتظر حملات دردناک بیشتری باشند تا بالاخره از خاک این کشور، اخراج شوند.

مقاومت اسلامی عراق جمعه گذشته تأکید کرد که هرگز مردم غزه و جنوب لبنان را در مواجهه با رژیم صهیونیستی و طاغوتیان جهان تنها نخواهد گذاشت.

این گروه مقاومت، از زمان آغاز جنگ رژیم صهیونیستی و آمریکا علیه غزه، به نشانه حمایت از ملت مظلوم فلسطین، بارها پایگاه‌های آمریکا در داخل عراق و خاک سوریه را هدف قرار داد. 

مقاومت اسلامی عراق همچنین بر آمادگی خود برای اجرای عملیات‌ نظامی در داخل و خارج از عراق تأکید کرد.

حمله به ناوشکن کارنی آمریکا در دریای سرخ

روز یکشنبه، یک مقام وزارت دفاع آمریکا به شبکه خبری الجزیره خبر داد که ناوشکن آمریکایی کارنی هنگام عبور از دریای سرخ، هدف حملات موشکی و پهپادی قرار گرفته است.

وی همچنین افزود که تعدادی کشتی دیگر نیز در دریای سرخ هدف حملات قرار گرفته اند.

این مقام پنتاگون گفت که حمله پهپادی و موشکی به ناوشکن کارنی، تلفات یا خسارات‌ مادی به همراه نداشته است.

وی مدعی شد که ناوشکن کارنی در حال پاسخگویی به پیام کمک یک کشتی تجاری در دریای سرخ بوده که هدف این حملات قرار گرفته اما توانست با موشک‌ها و پهپادها مقابله کند.

مقام‌های یمنی تاکنون اظهارنظری درباره ادعای پنتاگون مبنی بر حمله پهپادی و موشکی به این ناوشکن انجام نداده و این خبر را تایید یا تکذیب نکرده‌اند.

هشدار السودانی به بلینکن درباره حمله به گروه‌های مقاومت عراق

روزنامه تایمز اسرائیل جزئیاتی درباره گفت‌وگوی تلفنی آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا با محمد السودانی نخست وزیر عراق منتشر کرد که روز گذشته صورت گرفت.

این روزنامه خبر داد: السودانی نسبت به انجام هر چه بیشتر عملیات پاسخ به نیروهای مقاومت عراق، به بلینکن هشدار داده است؛ عملیاتی که در پاسخ به حمله به پایگاه های آمریکا انجام می‌شود.

آخرین مورد این حملات، یکم آذر ماه جاری بود که در پی آن، ۹ تن از نیروهای یکی از گروه های مقاومت در حملات آمریکا به شهادت رسیدند. آمریکایی ها ادعا کرده بودند که این افراد، به سمت پایگاهای این کشور حملاتی انجام داده بودند.

این حمله آمریکا واکنش شدید شخصیت‌های عراقی را برانگیخت. در این راستا، «اکرم الکعبی» دبیرکل جنبش نجبای عراق، دو روز بعد از این حمله، ضمن فراخوان همگانی برای اعلان جنگ و اخراج اشغالگران از عراق، تأکید کرد که مقاومت در میدان به وعده‌های خود عمل خواهد کرد.

الکعبی گفت: پس از جنایت آمریکای اشغالگر و ریختن خون پاک دلیرمردان مقاومت اسلامی عراق ـ که با دست‌پروردگان داعشی آن‌ها مبارزه می‌کردند ـ اینک اعلان جنگ و اخراج ذلت‌بار آمریکا از عراق بر همگان واجب است.

بنا بر این گزارش، گفت‌وگوی بلینکن و السودانی، «نشانگر نگرانی واشنگتن از بازگشت حملات موشکی و پهپادی به نیروهای خود است که با پایان یافتن آتش‌بس بین حماس و اسرائیل، از سر گرفته خواهد شد.»

تایمز همچنین تأکید کرد: گروه های مقاومت فعال در عراق، عامل تهدیدی برای حضور آمریکا هستند؛ به نحوی که تعداد نظامیان آمریکا از دو هزار و پانصد تن به بیش از سه هزار تن افزایش پیدا کرده است.

به گزارش این روزنامه، السودانی به بلینکن هشدار داده است که «حملات آمریکا به گروه های مقاومت، نقض حاکمیت عراق به شمار می‌رود.»

نظر شما