شناسهٔ خبر: 63838826 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بررسی تسهیل ترانزیت میان ایران و عمان و توسعه بنادر و همکاری در زمینه انرژی

در نشست ستاد هماهنگی اقتصادی وزارت امور خارجه، جزئیات مصوبات کمیسیون های مشترک اقتصادی ایران با سه کشور همسایه (سوریه، عمان و ارمنستان) پیگیری شد.

صاحب‌خبر -

نشست ستاد هماهنگی اقتصادی وزارت امور خارجه برگزار شد **

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، نشست ستاد هماهنگی اقتصادی وزارت امور خارجه، با حضور معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در محل این وزارتخانه برگزار شد.

در حاشیه این نشست، مهدی صفری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، گفت: در این جلسه پیگیری تعرفه‌های تجارت ترجیحی با سوریه و موضوع بانک مشترک دو کشور، مورد بررسی قرار گرفت.  

صفری افزود: موضوع تسهیل ترانزیت میان ایران و عمان و توسعه بنادر و همکاری در زمینه انرژی، بحث و بررسی شد. صادرات ما به عمان در سال جاری به حدود ۲ میلیارد دلار رسیده است. در صورتی که رد سال گذشته ۱ میلیارد دلار بوده است.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در ادامه به روابط تجاری با ارمنستان اشاره کرد و افزود: در زمینه خدمات فنی و مهندسی، پروژه‌هایی را با کشور ارمنستان به ثبت رسانده ایم. این پروژه‌ها در حوزه‌های جاده‌ای و ساختمان‌سازی هستند. همچنین همکاری در زمینه کشت فراسرزمینی و استفاده از زمین‌های کشاورزی ارمنستان، بخشی از همکاری‌ها با این کشور است.

صفری در ادامه از عضویت ایران در هیئت رئیسه کنفرانس محصولات غذایی حلال خبر داد و درباره امضای سند تجارت آزاد با اتحادیه اوراسیا گفت: در ۲۵ دسامبر (۴ دی) سند تجارت آزاد ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا، در سنت‌پترزبوگ روسیه به امضای وزرای خارجه ایران و کشور‌های عضو این اتحادیه خواهد رسید.

 

 

 

نظر شما