شناسهٔ خبر: 63834928 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان رضوی:

نماز انسی وصف‌نشدنی است

نماز صرفاً عبادتی برای خواندن نیست، بلکه انسی وصف‌نشدنی با خداوند است که در وجود انسان‌های خدایی تجلی پیدا می‌کند.

صاحب‌خبر -

نماز انسی وصف‌نشدنی است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،رئیس ستاد اقامه نماز خراسان رضوی گفت: همچنین نماز سد محکمی برای غلبه شیطان بر ما شده و عامل پیوند همیشگی ما با خداوند حکیم می‌شود.
حجت‌الاسلام امرالله سبحانی‌نیا،افزود: نماز در زندگی تمامی اولیا و انبیا خدا، به عنوان رسالت و زیباترین راه رسیدن به خداوند مطرح بوده است. یعنی آنان تلاش می‌کردند در قالب این عبادت الهی که هدیه خداوند برای پیامبر (ص) و بندگان خداست، انسان‌ها را به مدیریت خویشتن یعنی همان بندگی برسانند و آنان را از بردگی نجات دهند. زیرا نماز کانون انسان‌شدن و پرهیز از زشتی‌های اخلاقی است.

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان رضوی در خصوص برنامه‌های ستاد اقامه نماز دراستان هم گفت: با همکاری اداره کل ارشاد تربت حیدریه شب شعری خواهیم داشت که شعرای منطقه شعر‌های خود را در خصوص نماز و حضرت زهرا (س) در این مراسم بیان خواهند کرد و بعد از آن در محفلی با حضور امام جمعه‌های منطقه و معلمین برجسته ادبیات، شب شعری با مضمون «یاس کبود» برگزار خواهد شد که در آن شعر‌های منتخب شده ارائه می‌شود.

وی افزود: همچنین برنامه‌ای با عنوان (گلبانگ اذان) در میان تمامی اقشار جامعه برگزار خواهد شد که در آن به برترین فایل صوتی اذان و اقامه نماز هدیه‌ای تقدیم خواهد شد.

سبحانی نیا گفت:برای این مسابقه در سامانه‌ی جامع اقامه نماز، بخشی طراحی شده است که در آن متقاضیان می‌توانند آموزش صحیح اقامه اذان و نماز را آموزش یابند و بعد از آن با ارائه فایل‌های صوتی در مسابقه شرکت نمایند. به برگزیدگان این مراسم گواهی صحت اذان و نماز ارائه می‌شود و در مراسمی تجلیل از نفرات برتر صورت می‌گیرد.

سبحانی‌نیا گفت: در دهه دوم فاطمیه مسابقه‌ای در رادیو زیارت برگزار می‌شود که محوریت آن در مشهد مقدس است، اما از نقاط مختلف می‌توانند در این امر شرکت نمایند، که این مسابقه با محور نماز در سیره حضرت زهرا (س) برگزار خواهد شد. .

 

 

 

 

نظر شما